Studerar på universitet och hur det går hittills

'' Every morning you
have two choices:
Continue to sleep with
your dreams, or wake
up and chase them''
 
Nu har jag studerat på SLU i 2 veckor, påbörjat min tredje vecka idag. Vi har inte riktigt dragit igång känns det som, vi har ett projektarbete genom denna kurs och sen lite gruppövningar varje vecka. 
Men tror det drar igång mer snart. Så fullt ös medvetslös snart. 
Jag trivs jättebra hittills och är jättetaggad och nervös inför det som ska komma. 

Jag kom in på utbildningen genom att jag stod som reserv, så jag fick mejlet en dag när jag var på jobbet och jag fick panik, började gråta av lycka och ringde till Anton, Mamma, Pappa och farmor och frågade vad jag skulle göra. Jag tackade givetvis Ja, men i början så tvekade jag på mig själv och min förmåga, men nu sitter jag här.

Annars så har det inte hänt så mycket. Jag förlorade fokus på min viktnedgång under sommaren pågrund utav att jag jobbade så mycket. Så jag gick upp några kilo igen och ska försöka komma i fas. Jag har börjat med periodisk fasta igen och det går bra hittills. Har dock inte så mycket energi för att orka träna, det händer någon gång ibland, men inte alls så ofta som jag hade velat. 

Jag har inte energi för så mycket hobby heller, sitter bara och spelar Genshin impact hela dagarna, och jag vill gärna fortsätta med Cosplay och även börja rita igen men det händer knappt nu. men det kanske händer oftare om jag får in en mer struktur på mina dagar. Men vi får se!

Nu ska jag fortsätta plugga lite inför imorgon!

Ha det bra!

 
 
'' Push yourself,
because no one
else is going to
do it for you ''
 
 
 
Sebastian Fontler
2021-10-17 @ 11:02:07
URL: http://https://demisexuell.blogg.se/

Vad kul att du har kommit igång med dina studier! Universitetslivet är väldigt intressant! Så glad att du kom in på din utbildning, själv har jag försökt att söka till Social rätt för att komplettera min beteendevetareexamen så att jag kan jobba inom socialtjänsten (jag jobbar inom hemtjänst just nu som USK). Har hört talas om Genshin Impact men har inte spelat det själv! Tittade på din cosplay också på din blogg! Är väldigt imponerad! Jag hittade din blogg på google för jag sökte hur det är att dejta som demisexuell och hittade ett inlägg från 2019 December. Jag kände igen mig mycket i det du skriver för alla killar i min klass på gymnasiet tyckte det var konstigt att jag inte tände på att kolla på kvinnors kroppar. De trodde jag var bög först men jag var inte direkt insatt i min sexualitet. Skulle nästan säga att jag känner/tänker och resonerar mer som en tjej än vad en kille skulle göra. Jag har aldrig dejta/haft ett förhållande eller haft sex ännu men nu vill jag kanske komma igång och träffa tjejer men har svårt att veta hur man ska bära sig åt? Jag skulle nog se mig själv som en väldigt känslosam/romantisk partner för om man älskar någon, då vill jag ge hela min värld till den personen. Jag vet mig själv bättre nu och vet också vem jag är, vad jag är ute efter/vill ha och vad man ska förvänta sig/förtjäna. Jag är ju ganska blyg/tillbakadragen och visar inte något ''sexuellt intresse'' av en tjej om jag inte har ett stark känslomässigt band/tillit till personen? Jag hade en tjej på jobbet som jag blev väldigt pirrig när hon hade ögonkontakt med mig (hon hade kille så jag visste ju att det inte skulle funka). Jag vet inte hur du känner idag då det var länge sen du skrev inlägget men jag skulle exempelvis ha svårt för att kyssa/röra en tjej romantiskt men inte ha svårt för att krama någon men det är ju från person till person.

Svar: Hej! Jätteförlåt för sent svar! Inte varit inne på bloggen på ett tag tyvärr. Men jag är jätteglad att du kommenterade! Jag är fortfarande inte riktigt säker på min sexuella läggning då det är så mycket konstiga känslor, men demisexuell känns som att den passar in på mig. Det är absolut ingenting fel på dig för det, jag tycker det är bättre att vara tillsammans med någon som är demisexuell osv då jag vet att bandet man bygger ihop är mycket starkare då. Jag skaffade tinder bara för att när jag gick på högskolan och hade turen att stöta på min nuvarande sambo så, jag bara kände att den här snubben vill jag lära känna och jag har starka känslor för honom nu. Jag skulle vilja säga att du märker när du träffar någon du vill lära känna, att du ska tro på ödet osv, men det är nog bara för att jag är en hopplös romantiker, men jag vet inte hur du fungerar som person osv.
Jag är väldigt tillbakadragen, introvert och vågar inte träffa nya människor så lätt, så att gå på en tinderdejt var jätte jobbigt, men min sambo skötte det galant.
I förhållandet innan så blev jag i princip intvingad till allt man ''bör göra'' i ett förhållande och jag mådde så dåligt i 3 år. Men med min sambo så är det inte så. Han accepterar hur jag är och känner och det är så det ska vara.
Jag hoppas att du kommer hitta någon som du kommer trivas med och som kommer älska och acceptera dig för den du är!
Ha det bra och lycka till med allt! <3
Tenshin-kun




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0