En fullspäckad vecka

'' I am perfect in my 
imperfections,
happy in my pain,
strong in my weakness and 
beautiful in my own way
because I am ME''
 
Hej igen! 
Nu har det hänt mycket igen, men inte haft ork eller tid att skriva ett inlägg tyvärr. Kommer dela upp inlägget med rubriker så slipper ni läsa allt som någon dagbok.
 
 
Förkylningen
Jag var förkyld i ungefär 1 vecka, och jag är ännu inte 100% frisk. Jag har fortfarande försvunnen röst ungefär, så försöker vila den så mycket som möjligt. 
Men jag orkade ändå att plugga osv, men blev inte så mycket promenader och absolut ingen skola för mig. 
 
 

Gaming och Cosplaying
Sista episoden av Life is strange 2 kom ut i tisdags, och tyvärr så råkade jag ta en nap vid 18 tiden och kunde inte sova i god tid, så slutade med att jag spelade episoden efter 2 på natten och somnade inte förens vid 5, och jag älskade verkligen det spelet. Man fick verkligen lära känna bröderna och det känns så tråkigt att spelet är över nu. 
Jag orkade också ta på mig 2 cosplays förra veckan; Gumi och Chloe.  
Var ganska simpla cosplays, så var inte så jobbigt. Men kändes ändå bra att jag orkade det också. 
Sen körde jag lite Bioshock förra veckan som jag lägger ut på min youtube: https://www.youtube.com/channel/UCyl7psT4ltM99tKq_iKMv7g?view_as=subscriber
 
   
 
 
 
Fysik-Tentamen
Jag skulle ha fått svar förra måndagen om jag skulle behöva göra om fysik-tentamen, men fick inget svar under hela förra veckan, vilket stressade mig jättemycket. Men fick äntligen ett svar idag och jag blev godkänd! Så jag slipper göra en omtentamen i fysiken! 
Jag började nästan gråta över hur skönt det var att höra. Så jag behöver enbart fokusera på matematiken som jag har tenta i nästa vecka och även en kemilabb. Sen går jag på lite jullov. 


Sotis och veterinärbesöket
Igår kväll så fick jag panik, för Sotis fick någon form av anfall. Hon vinglade till och kunde kanppt stå. Hon kissade även på sig i sin bädd och spydde 2 gånger. Jag ringde mamma i panik och trodde Sotis höll på att dö. 
Men hon lugnade ner sig efter några minuter och jag kunde slappna av. Hon betedde sig som sig själv efter 20 minuter och jag bokade ändå en tid hos veterinären idag, så vi var där i 2 timmar.
Dem tog blodprov och en röntgen bild på henne. Men ALLT såg ut att vara bra, förutom hormonvärdet. Så dem skickade in ett blodprov för test, så inväntar provresultatet för det. Veterinären tror väl mest att det kan vara epilepsi som hon har. Men vi får se. 
Jag är bara glad över att det inte är något livshotande antagligen. Vill inte förlora min lilla tjej.. 
 
 
 
Fest med kompisar
I fredags kom även två av mina kompisar hit, för planen var att jag skulle dricka och bli full på riktigt för första gången. Gick väl okej? Jag blev inte så full som jag tänkt mig, men blev påverkad mer än vad jag varit förut, så var roligt. Vi spelade brädspel och åt carnitas.Vi stack även till nattklubben på natten, men det var weird att vara där. Men vi tog en varsin drink och dansade på dansgolvet. 
Dagen efter så åkte vi till badhuset och badade i 2 timmar ungefär, sen åkte vi hem och gjorde iordning oss och sen åkte vi på bio (the joker). Jag kan säga att Joker är en av mina favoritfilmer. Den var så jäkla bra. 
Efter det gick vi till pinchos och tog en varsin drink, men åkte sedan hem, beställde online-pizza, käkade den och tittade på Pewdiepie. Sen drack jag två vodka-drinkar samtidigt som vi spelade mer brädspel. Jag blev inte alls påverkad.. men blev så jäkla illamående på natten så fick ligga i sängen med en soptunna redo. Var intensivt, men överlevde från att spy. (tjoho)
Igår så sov vi rätt länge och sen åkte vi till tågstationen och jag sa hejdå till dem. Det var extremt trevligt med lite besök. Tyvärr kunde inte Alex eller Patricia följa med denna gång, men vi får ordna det i framtiden! 
  
 
 
Det var nog allt som jag har haft för mig den senaste veckan. Nu är min enda riktiga planering att plugga ihjäl mig inför matematiken nästa vecka. 

Hoppas alla haft en bra start på denna vecka!
kram!

 
'' I want to inspire people.
I want someone to look at me
and say '' Because of you,
I Didn't give up '' 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0