Att vara Demisexuell

Demisexuell. Det visste jag inte vad det innebar förens den sista tiden på gymnasiet. Men jag var inte direkt säker då på om jag var demisexuell eller inte. Jag hade ju inte precis utforskat den delen ännu. 
 
När jag gick in i min relation efter gymnasiet så var jag väldigt försiktig med allt, första kyssen tog minst 1 månad innan jag vågade låta han få kyssa mig, och när jag förlorade oskulden så var jag väl egentligen inte riktigt redo. Men han kände att han vela ha sex annars skulle han antagligen inte klara av relationen så jag lät honom få ha det med mig. Jag ångrar väl inte det dock. Inte alls. Tror mest jag var rädd, så var väl kanske bra att jag fick ''pushen''?
Innan det så trodde han att jag var A-sexuell, vilket jag också tänkte att jag också hade kunnat vara ett tag. Men jag kände verkligen att nej, det kan jag inte vara. 

Jag hade läst på lite då om demisexuallitet och känner att det passar in på mig, väldigt mycket...

Vad innebär det att vara Demisexuell?
Att vara demisexuel, enligt mig, så är det att man bara får en sexuel attraktion till en viss person när man har byggt upp ett starkt band med den personen. För min del ett romantiskt band och att man känner att det är kärlek. 
Jag skulle liksom aldrig kunna ha sex på första dejten, eller ha ett One-night-stand. Ursh. Haha. 


Hur det är att vara demisexuell:
I början tyckte jag typ det var jobbigt. Känns som att partnern man kommer träffa kommer hinna dra innan man vågar öppna upp sig helt. Men nu känner jag att det är mer en styrka jag har. 
Det betyder att jag söker något riktigt och att jag verkligen menar att jag älskar min partner. Jag känner nu att om jag träffar en person som jag börjar dejta och att hen vill ha sex men jag inte riktigt känner för det och hen drar, då var det inte rätt person för mig. 
Det är den inställningen jag kommer ha hädanefter.
Jag ser mig lite som en romantisk partner också, för när jag älskar så gör jag det helhjärtat. Min partner behöver aldrig vara orolig ifall jag tänker på någon annan eller om jag vill ha någon annan. För skulle jag förlora mina känslor för min partner så skulle jag säga det.. för så vill jag ju själv bli behandlad om det hade varit tvätom. 

Dejtande som demisexuell:
Jag har aldrig direkt dejtat innan. Jag tycker det är extremt läskigt nuförtiden, det är ju inte direkt som det var förr. Jag känner att många brukar vilja hoppa i säng direkt när man träffats och jag känner att jag kommer vilja berätta om min sexuella läggning ganska direkt då jag vill att dem ska veta att om det är det dem söker efter så är jag fel kvinna. Lol.
Men samtidigt så känner jag nu att jag vill försöka ge mig ut ganska snart. Jag vet vem jag är, vad jag vill ha och vad jag förtjänar. Träffar jag då folk som inte känns rätt så kommer jag vara ärlig om det. För det är rättvist mot den personen. 
Visst, jag är ju jätterädd för att såra folk ifall dem skulle få intresse för mig men att jag inte direkt känner någon dragning alls.. För det är den jag kommer gå efter, får jag någon form av intresse vid första träffen så kommer jag vilja fortsätta, men känns det fel direkt eller att jag inte känner något så vill jag inte det. 
För jag är tyvärr en sån som tror lite på ''Kärlek vid första ögonkastet..''. Och nu menar jag ju inte bokstavligen, men mer att känner jag ingenting direkt så kommer det nog inte fungera alls, tyvärr. 


Kortfattat så kan man säga att jag är en trogen partner som går in helhjärtat i en relation med någon jag känner en stark koppling till och att jag enbart får sexuella attraktioner till just den partnern när kraften är tillräckligt stark. 

Jag ser det som en styrka som sagt, för det innebär att jag är ärlig och trogen. Visst, många kanske tycker det är konstigt att inte vilja ha sex typ varje dag med vem som helst, men jag känner att jag vill ha det med någon jag älskar och någon som älskar mig. Vad är så fel med det?


Blev väldigt flummigt denna text, men jag tyckte det var kul att skriva lite om det här och hur det känns för mig.
Har givetvis missat vissa saker, men det är bara att fråga om ni undrar något. Jag svarar givetvis på frågor.
Och glöm inte att det här är ur min synvinkel, andra som är demisexuella kanske upplever det annorlunda <3 
 
Kram på er! 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0