Snart 4 veckor sedan

'' Just because you can't
see your angels, doesn't 
mean they aren't there '' 



Okej.
Jag ska väl skriva det där inlägget jag tänkte skriva dagen efter mitt förra inlägg. 

Men det kom upp lite som gjorde så jag inte hann med att skriva. 
Just nu är jag också förkyld, så blir kanske inte något ''jättepepp'' i inlägget, fast det kanske är lika bra då det här inlägget kan bli lite känslosamt från min sida. 

Jag vet att jag troligtvis kommer gråta när jag skriver det här inlägget, då det fortfarande är svårt att inse vad som hänt, och vet ni vad det gäller så läs inte vidare så slipper era sår öppnas upp igen <3 Kram <3 
 
 
Men som jag nämnde i ett tidigare inlägg för några månader sedan så blev en nära släkting till mig sjuk, vilket tog på mig väldigt mycket. 
För det var min mormor som blev sjuk. Hon fick cancer och jag förstod ju självklart vad det innebar när min mamma berättade för mig. 
Så jag försökte så gott jag kunde att hälsa på henne efter det. Men tyvärr så gick allt väldigt fort. 

Hon gick bort för snart 4 veckor sedan, och jag tror jag fortfarande inte förstått det. Men det här inlägget kommer inte handla om hennes sista veckor hos oss, då jag vill minnas allt annat om henne mest. Så jag tänkte skriva lite minnen jag har om henne istället, så jag kan läsa det här inlägget igen och förhoppningsvis bli glad av minnena <3 

Det största minnet jag har är när jag var liten och sovit över hos mormor, så satt jag mycket inne i hennes sovrum i en fotölj framför en väldigt liten tjock-tv och tittade på Cartoon network i bara mina trosor. Jag brukade även få slicka sockerkakssmet ur en bunke med en slickepått. 
Visst, minnet kanske inte har så mycket med mormor att göra, men det är tackvare henne jag har det minnet <3 

En annan sak jag kommer ihåg väldigt mycket är när vi brukade samlas hos henne och äta stekt sill med potatis och tunnbröd (så jävla gott <3 ) och sen fick vi jordgubbskräm till efterrätt. Och jag minns att jag brukade äta upp en hel förpackning själv, för jordgubbskräm är fan gott. 

Problemet med att komma på minnen är mest för att jag har varit så jävla lat i mitt liv, så jag hälsade inte på mormor så mycket, vilket jag ångrar något extremt just nu, men jag vet att jag gjorde mitt bästa med att hälsa på henne och köpa lite gott åt henne på slutet, så jag hoppas hon vet jag älskar henne <3 

Andra småsaker jag kommer ihåg är när jag väl hälsade på henne så knackade jag alltid på och hon öppnade dörren och tittade på mig och sa '' Är det Melissa?'' som att hon inte sätt mig på flera år.  
Jag brukade köpa med mig Wiennerpecan dem gångerna jag hälsade på så vi kunde fika lite och bara prata om saker som händer kring mig (främst då gällande skolan)

Hon var även den första som fick veta att jag klarade körkortet, då jag cyklade förbi henne direkt och berättade det. Tyvärr så var hon så trött men jag såg att hon blev jävligt glad för min skull och det betyder så mycket för mig <3 
Sen vet jag också att hon är så glad för att jag ska sträva mot veterinärlinjen igen, som jag alltid drömt om, och det har gett mig en större styrka för att kämpa mot det. 

Jag märker nu att det börjar bli svårt att skriva mer nu. Så jag ska väl lämna det sådär <3 
Jag saknar och älskar dig Mormor <3


 
★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★
2018-11-18 @ 21:37:06
URL: http://www.saramadeleine.se

Världen bästa mormor <3. Saknar henne så, jag ska också skriva ett inlägg om henne. Men först när jag sett annonsen. Den är inte ute på nätet ännu. <3.

Svar: Det är hon garanterat <3 Vart kommer annonsen komma ut? <3
Tenshin-kun




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0