Inflyttningen

Tänkte uppdatera kort här om hur flytten gått och allt omkring där:


I slutet på December så fick jag och Thomas tillgång till vår lägenhet i Mora, så vi började flytta in alla våra flyttkartonger med mera nästan på en gång. 
(Lägenheten var egentligen vår från 1 Januari, men Morastrand sa att det var bara att flytta in när hen tidigare som bodde här var klar med allt)

Vi började flytta Thomas flyttkartonger redan på Torsdagen den 28 December, då vi hade hyrt ett släp från den dagen, och så flyttade vi ''the big stuff'' på fredagen den 29 December och fick då hjälp av våra pappor som kom och bar lite prylar och flyttade dem till Lägenheten. 
 
Jag jobbade även den dagen på Dollarstore och Thomas spelade i Grönklitt, men efter jag slutat så gick jag till hans gamla lägenhet och städade sovrummet och badrummet, så det var så lite som möjligt att städa under storstädningen. 
 
Vi åkte sedan på kvällen till Orsa och hämtade alla mina flyttkartonger och saker och tog dem till lägenheten. 
 
Det var SÅ många kartonger överallt!!! 
 
På Lördagen så minns jag inte så mycket som hände, förutom att jag jobbade och Thomas spelade återigen i Grönklitt, har för mig att jag och Thomas käkade från China house i Mora och bara tog det lugnt. <3
Vi plockade givetvis upp och fixade iordning mycket i lägenheten, såklart :)
 
På Söndagen däremot så tog vi det inte lugnt, vi storstädade då Thomas lägenhet med hjälp av hans mamma och hans brorsa, och det var extremt trevligt och roligt att ha dem där. 
Vi pratade och käkade god mat (på golvet utan bort och stolar, haha) och hade allmänt trevligt tycker jag! 
 
Vi började relativt tidigt (kring 8:30 har jag för mig) och blev klara kring 13.
Jag sprang då in på Dollarstore och handlade lite saker till lägenheten medans Thomas visade upp den för sin familj, och sedan stack han återigen till Grönklitt för att spela (geeeez....)
Men vi hade en mysig nyårsafton med en god middag (planka som Thomas gjort) <3 och så spelade vi Nyårsbingo, utan vinst :( 
 
 
Den 1 Januari så hade vi planerat att göra iordning så mycket som möjligt, men då kom det ut en tid på Maxi mellan 14-22:15, och jag fick sådan ångest och tackade ja till tiden (även fast jag inte var grön för jobb), men tackade ja pga OBn. 
Jag ångrar fortfarande att jag jobbade den dagen, då jag varit sjuk sedan dess. 
Idag är dagen som jag mår som bäst sedan dess, då jag inte är täppt i näsan eller har ont i halsen längre. 
Men det har varit ett helvete att försöka orka jobba och packa upp och må bra under den tiden. 

På onsdagen den 3 Januari så hade vi en heldag i Borlänge då vi handlade bilen full på IKEA och lite andra butiker, så vi tillbringade några dagar efter det med att bygga upp alla dem sakerna. *lol* 
Vi köpte ett vitrinskåp (asmysigt), ett nytt skrivbord till mig, en skrivbord till sovrumstvn, en liten bokhylla att ha under trappen och en vit byrå att ha handdukar i. 
Det har varit mycket gnäll och irritation då vi försökt bygga ihop sakerna, men nu är vi klara iaf. 

Vi har sedan inflyttningen mest bara tillbringat tid att tömma kartonger och göra det fint och mysigt här, och jag trivs så jävla bra här.
Det känns så fantastiskt att äntligen få vara sambo med min älskling och att vi tillbringar livet tillsammans nu. <3 

 
Vi har även köpt en diskmaskin och en tvättmaskin, för att göra allt lite bekvämmare, haha. 
Diskmaskinen kom tidigt den här veckan (?), men tvättmaskinen kommer på Tisdag (och jag har längtat som fan till att få tvätta min kläder. haha! ) 

Det var väl allt om inflyttningen och det omkring som jag kommer ihåg rakt på sak om som jag ville skriva om. 

Ska fortsätta plugga lite nu och läsa igenom lite saker då studierna börjar imorgon (help...) och jag är så jävla nervös, men så jävla taggad! :) 

Ni får ha det så bra så får vi se när jag skriver något nytt! :) 
 
Kram! 
 
 
Hanna Karlsson
2018-01-21 @ 06:57:28
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Hoppas att det har gått bra med flytten. :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0