Köpt min biljett till NärconVinter

''If we're not meant to have midnight snacks,
why is there a light in the fridge?'' 
 
 
Det var ett tag sedan som jag skrev ett inlägg här.. haha!


Jag har varit så upptagen med annat så jag har inte hunnit skriva någonting här.. sorry.
 
Jag ska återigen försöka bli mer aktiv här på bloggen, inte för att några läser här, utan för att jag vill lätt kunna blicka tillbaka och se vad som hänt mig under mitt liv *lol*
 
 
Jag jobbar fortfarande på Ica Maxi i Mora och har gjort det nu sedan Juni. 
Jag trivs så oerhört bra där och det känns som att jag kommer bra överens med mina kollegor (givetvis så finns det fortfarande några jag inte kan namnen på så bra då jag int jobbat med dem så mkt.. haha) 
Och det känns så jävla bra att få lön varje månad! Haha!
 
Jag saknar dock skolan fortfarande.. men att slippa plugga är också jädrigt skönt! I totally recommend! 
 
Aja!
 
Jag har även köpt min närcon Vinter biljett nu (typ 1 månad efter att dem släppts?), och det känns båda awesome och jobbigt.. 
Jag känner att jag bara slänger pengar kring mig när jag egentligen bör spara dem.. men samtidigt så känner jag att jag bara kommer ångra mig om jag skippar att gå på Närcon Vinter.. så nu är både inträde, sovsal OCH tågbiljetter betalda <3
 
Det som också känns lite småjobbigt med att jag köpt biljetten till Närcon är att jag int vet vad jag ska ha för cosplays.. jag vill börja sy på Gumi Megpoid V3 cosplayen, men tror int att jag har rätt material osv för det.. och jag tror inte att jag hinner med att sy en ny cosplay innan Ncv.. fast vi fåräl se! :P
haha!
 
Jag funderar även på att spendera ungeför 1400 kr på att färga mitt hår silver.. med mörka rötter (Kan även bli billigare än 1400 kr om jag låter några nybörjare få görat.. lol) 
 
Sen så funderar jag även på att köpa ett PS4 då jag och Thomas (min pojkvän) spelat ganska mkt på hans PS4, så jag blir ju själv jävligt sugen på att köpa ett då jag alltid velat ha ett Playstation.. haha!
 
Men jag ska kolla över min ekonomi lite och se hur mycket jag kan använda varje månad osv utan att gå i minus.. 
 
 
Kram på er! :) 
 
 ( Gammal bild på mig när jag gjorde en costest av Edward Scissorhands<3 ) 
 
''Some people are so poor, all they have is money'' 
 
 
Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★
2016-10-31 @ 10:19:24
URL: http://www.saramadeleine.se

Du har ju lön så passa på att göra saker du tycker om också. När du börjar plugga sen har man sällan råd med lika mycket som när man jobbar, så gör det du vill. Även om du sparar med :).

Svar: Sant sant :)
Tenshin-kun




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0