Toleransdagen + Prov

Okej!
Nu har det hänt lite grejer så jag tyckte jag kunde skriva lite om det~ 
 
Det första är nog om Toleransveckan vi hade i måndags~ :'3
 
Jag tycker att det är en väldigt viktig grej att ha i skolan då anra människor kommer och föreläser om hur deras uppväxt var osv~
Och dom två föreläsningarna vi gick på var först om en kille som är homosexuel och hur jobbigt det var för honom i början men att han är stolt över sitt liv nu~<3
p.s Jag började nästan gråta när han berättade om hans uppväxt och när han fick tårar i ögonen ;3;
Sen berättade han givetvis om Svenska regler inom sexuella läggningar, och han berättade kring dom tre vanligaste sexuella läggningarna (Bi, Homo, Hetero) ~ 
Den andra föreläsningen handlade om en transsexuel kvinna~ Och den föreläsningen var så stark~ ;w;
Samma där så var det en jobbig uppväxt för henne; Hon låtsades vara en kille och spelade med om att vara en av dom andra killarna~ Men sen berättade hon även om när hon verkligen bestämde sig för att hon inte ville låtsas längre, och hur hon har det nu osv.. och där blev jag också nästan tårögd för det var en sådan fin berättelse ;v; hehe~ 
Dom båda två föreläsningarna var helt klart värd min eftermiddag, jag skulle kunna lyssna på dom mycket mer också faktiskt!!~ Man blir så glad över att höra hur bra dom mår nu osv ;w; 
 
Aja, till en annan grej nu~ 
Förra veckan så gjorde vi ett prov i Företagsekonomi, som jag hade svårt att fokusera i (Tyvärr), men jag pluggade jätte mycket några dagar innan provet och konstigt nog så kändes frågorna som att dom var för lätta, vilket innebar då att jag troligtvis kuggade provet~ 
Men nej!
Jag fick väldigt bra omdömen på provet, vilket då innebär att jag kommer lägga ner mycket energi på just det ämnet!! :D
 
Men negativt angående prov är att imorgon bitti så har vi Nationella i Svenska.. 
Och vi ska kunna skriva PM... yeeeeey~ ... 
 
Aja, ska fortsätta plugga nu! :3
Take care<3
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0