Ta tag på livet

'' The best thing a 
woman can have
is her shit together ''
   


Jag är väldigt duktig på att skjuta fram saker;
'' Jag gör det sen''
'' Jag kontaktar dem imorgon ''
Jag brukar alltid känna att jag hinner göra det senare, allt behöver inte göras på en gång.  Men pågrund utav det så skjuter jag fram saker som kommer ta tid att bli klar med.
 
MEN! 
På mindre än en vecka så har jag gjort 3 saker som jag annars brukat skjuta fram till senare.
Förra veckan så sökte jag ett schema på jobbet, i förhoppning att få fasta tider fram till jul och lättare kunna planera in andra saker under veckorna.
Jag vet ännu inte om jag fått det schemat eller inte, men får säkert reda på det snart. 

En annan sak jag gjort var att söka till komvux så jag kan börja plugga vidare senare i livet (Troligtvis till hösten nästa år om jag hinner).
Jag sökte; 
* Historia 1a2 (för att få hela den kursen klar efter gymnasiet) 
* Samhällskunskap 1a2 (Då det behövs för utbildningen)
* Matematik 3b (Behövs också för utbildningen, men jag är extremt nervös för detta då matematik 2a var apsvårt) 
Jag vet dock inte än om jag får plugga eller inte, då dem är extremt dåliga på att förstå det jag vill osv. *Lol*
Men förhoppningsvis så får jag börja plugga efter nyår!

Ni kanske undrar vad jag funderat på att plugga vidare till? 
Jo, jag fick ett intresse i ekonomi efter sista året på gymnasiet då vi läste Företagsekonomi 1, och jag fick A i den kursen. 
Jag kände att det var mitt ämne, och jag blev extremt stolt över mig själv pga det. 
Så jag ska söka till Ekonomprogrammet som distans, troligtvis i Gävle, för att kunna bli ekonomiansvarig på något företag eller ekonomichef. Vem vet??

Den sista saken jag gjort som jag annars brukat skjuta på var att ta mig ner till körskolan och prata med dem om hur jag ska göra för att ta mitt körkort. 
Jag fick ett körkortstillstånd när jag var 16 år, men under 4 år (4 ÅR!!) så har jag bara övningskört knappt 1 gång i månaden för jag fegar ur för mycket.
Mitt tillstånd går ut nästa år i Juni, så mitt mål är att ta det innan det går ut. 

Så jag cyklade ned till skolan och pratade lite om hur allt går till och vad dem rekommenderade osv. Så jag köpte ett startpaket med 8 körlektioner som jag får använda när jag vill (Efter nyår). 
Jag registrerade mig på elevcentralen också, men kan inte logga in nu när jag är hemma, så måste ringa dem imorgon och se vad som är fel. 

Men allt känns så bra just nu! 
Jag börjar få mitt liv på plats nu! Och jag är så glad för det! 


Jag funderar även på att försöka hitta fler veganska alternativ i min vardag. Jag vet att jag aldrig kommer bli 100% vegan. Men jag kan vara vegan ibland. Om man nu kan säga så. Haha.
Så jag har idag testat veganska glassar (Asgoda) och ska väl testa olika maträtter senare.


Men nu ska jag ta och fixa lite på datorn och rita lite. 

Ha det så bra med er!! 
KRAM!


'' There comes a time
when you have to 
choose between
turning the page and
 close the book '' 

 
 
★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★
2017-10-10 @ 18:45:38
URL: http://www.saramadeleine.se

Spännande :). Visst är det skönt när man har saker gjorda. Tror dock det bästa med körkort är att ta intensivkurs och bara liksom köra på i 1 vecka och ta kortet. Är i alla fall så alla jag känner fått sina körkort och kommit undan ganska billigt. Önskar själv att jag tagit mitt den vägen. Tog alldeles för lång tid för mig från det att jag skrev in mig tills jag tog kortet :-p.

Spännande med ekonom :D.

Svar: Ja, haha.Jag planerade att gå på en intensivkurs, men köpte ett paket först och sen får vi väl se vad läraren säger

Blir ju mycket problem med Sotis om jag ska vara borta i ca 2 veckor, så är lättare att ta olika dagar.
Man måste bara våga, haha.

JA! =D
Tenshin-kun




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0