Blodprov

'' It's okay to be scared.
Being scared means you
are about to do something
really, really brave '' 
 
Okej, Idag var det en väldigt jobbig dag.
Jag fyllde i papprena idag som jag skulle göra för min kartläggning av mitt mående som jag fick, och så skulle jag ner till vårdcentralen och ta blodprov.
 
Jag har bara tagit blodprov i armen EN gång tidigare, och jag blir snurrig under den tiden och lite illamående, så jag var typ asrädd/nervös innan jag var där.
Men som tur var så kom Thomas till mig och gav mig stöd <3 
 
Vi började med att titta på nyaste avsnittet av The walking dead, och sen åkte vi ner dit till 13:35 ca. 
Jag skulle vara där vid 13:45, men dem kallade inte in mig förens typ 14:10, så under väntetiden så var jag typ jättenervös och mådde lite illa osv. 

Jag gick in själv med sjuksystern och lät Thomas få vänta i väntsalen (ville verka lite tuff för systrarna liksom. HAHA)
 
Men såklart, så nålrädd som jag är, så fick dem lov att vara två stycken för att det skulle gå lätt och smidigt när dem skulle byta rör osv. 
Men direkt dem stack mig i armen så slutade jag typ att andas.
Så jag började förlora synen, och hörseln försvann och dem påminde mig om att andas.
Hade jag inte gjorde det när dem sa det så hade jag tuppat av.
Så när dem var klara så var synen suddig och jag hörde dem bara som om jag hade hörlurar på mig. 
Dem lade mig ner och startade fläckten för att jag skulle få medventandet tillbaka.
Allt var jättepinsamt.. jag kände mig så dålig. Usch. 

Jag och Thomas åkte sedan till Mora, men jag kände mig fortfarande vimsig och illamående, så jag var typ astrött. 
Men han fick en jobbtid idag så han skjutsade hem mig och då gick jag och lade mig en stund <3
Han är guldvärd <3

Sen har jag väl tagit det lugnt mest idag, inte gjort så mycket.

Men imorgon väntar en stor dag!


Jag och Thomas ska kolla på lägenhet och sen ska jag provjobba på ett nytt ställe <3 
YEEY! <3
 
Hoppas alla har det bra!
 
 
'' Don't let the fear of
what could happen,
make nothing happen''
Orsakullan
2017-11-21 @ 12:22:20
URL: http://www.saramadeleine.se

Nyfiken över det nya jobbet, är det på Maxi eller något helt annat?

Svar: Har börjat småjobba på Dollarstore :)
Men är inte så mycket tider där ännu, blir mer kring jul :)
Tenshin-kun




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0