Min kropp och mina tankar kring den

'' I need to be skinnior
LOVE MYSELF '' 
 
 
Det som fick mig till just det här samtalsämnet är den ''fasen'' jag genomgår för tillfället. Jag kommer till det lite längre ned i inlägget. *thumbs up* 
 
Jag har aldrig tyckt om min kropp.. jag har alltid tyckt att jag är tjock, har konstiga former, fruktansvärt fula bröst och en äcklig rumpa. Ja, det gamla vanliga som många tjejer brukar genomgå.. bara pågrund utav dem jävla Skönhetsidealerna.. Jävla piss grej alltså. 
 
Men jag är inte olycklig ändå. Jag är skitlycklig! För min kropp och jag har två helt olika liv ;P  
Ja, jag gillar inte min kropp..
Nej, jag vill inte operera mig och förändra mitt utseende.. 
Ja, jag försöker komma in i en mer hälsosam vardag.. 
Nej, det är inte så lätt som ni tror, jag har väldigt svårt att ändra på vanor. 
 
Mitt mål är att bli mycket smalare, få en fastare rumpa och en starkare och finare byst och att få en mycket starkare kropp. Jag ska försöka ge mig in på att försöka träna minst 4 dagar i veckan igen, äta mindre än vad jag brukar (kanske tillochmed skippa några mål under dem dagarna då jag inte presterat så mycket).. 
 
Under den sista terminen på gymnasiet så var jag helt okej kring midjan.. och det var pågrund utav att jag tränade och inte åt så mycket. Jag åt fortfarande, jag svalt inte
 
  
 (där blevre naket.. wooopsie.. Men jag var stolt då.. såå) 
 
Det var så jag såg ut under en stund, och det var jag nöjd med. Inte för smal.. för jag vill inte vara en sticka. Jag vill ju få fina kurvor och fortfarande ha lite ''fett'' *lol* 
 
Sen blevre sommar, och jag höll väl liiiite koll på allt, men såklart så började jag väl småäta och så har jag återigen gått upp kring midjan.. och jag känner bara.. BLÄ.. *sad face* 
 
 
Men jag är som sagt inte deprimerad eller ledsen äver hur jag ser ut.. det är bara en tanke som kommer och går :) 
It's mah body.. and I love it! But still.. no.. 
 
Men ja, let's discuss the thing I really wanted to discuss! 
 
Jo, de flesta tjejer drabbas ju av ''Lingonveckan''.. som kommer 1 gång i månaden som vanligast. 
Problemet är att jag aldrig haft min lingonvecka regelbunden. Eller jo.. typ..
Den kommer varannan vecka. *lol* 
Och det är fan drygt.. för skydd och skit kostar ju fan bajs! ... eh.. va? 

Problemet nu är att jag haft min ''vecka'' i typ 3 veckor. HAHA!
Och det är fan drygt! :p 

Jag tror jag vet anledningen för det, och det är för att jag har börjat med minipiller (NEJ JAG KAN INTE TA ANDRA PREVENTINMEDEL BECAUSE MAH SISTAH GOT A FUCKING BLODPROPP BEFORE!!! ) och ja.. enda sedan jag började med dem så har min mens blivit Fucked up :P Men jag tror den börjar gå mot bättringsvägen nu... hmmmm... 

 
 
Och jag har ALLTID haft mina rädslor för att blöda igenom byxorna osv, eller i sängen.. eller liknande.. Så när jag har min ''vecka'' så brukar jag ha mörka byxor på mig.. just in case!
Men på jobbet.. där har vi ljusbruna byxor.. så rädslan på jobbet är extrem!
För jag skulle dö om det skulle hända.. alltså.. Nä. *shiver*
Så tänk er hur jag känt mig dem senaste 3 veckorna när jag jobbat och varit med Thomas osv.. Im afraid.. okay? ;; 
 

Men jag har ändå ganska mycket tur gällande min lingonvecka.. och det är att jag ALDRIG upplever mensverk osv. Jag kan bli lite extra nedstämd och får svårigheter av att sova (vilket jag har nu..), men annars mår jag väl toppen! 
Det som stör mig är rädslan för fläckar och sen de jävla bind-priserna! Alltså.. sänk dem förfan! *angry face* 
 
Aja, let's leave mah Lingonvecka and discuss something else *lol* 
 
.
.
.
Jag vet int ens vad mer jag vill ta upp. Ville bara uppdatera om att jag haft min lingonvecka i tre veckor, att jag går upp i vikt och tycker jag är tjock~  HAHA
Men jag är ändå vacker.. För jag är fortfarande mig själv, och jag är fucking stolt över det! :) 
 
 
Im a kawaii Potato <3 
 
 
'' You are not fat.
You have fat.
You also have fingernails..
But you are not a fingernail''
 
 
 (old photo från mitten av sommaren) 
 
 
 
 
 
 
 
Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★
2016-11-23 @ 21:46:43
URL: http://www.saramadeleine.se

Tycker du ska gå till BM och kolla upp det där, man ska inte blöda i tre veckor det är inte okej.
Sen köp en menskopp! Det bästa köpet man kan göra, då slipper man bindor + det är betydligt billigare.

Svar: Jag kommer besöka BM om det inte slutar, jag har kollat upp det här på internet och många har drabbats av tre+ veckors mens efter dem påbörjat en preventinbehandling typ. Och nej. Menskopp skulle aldrig fungera, blöder för mycket och går för sällan på toa :p
Tenshin-kun

Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★
2016-11-23 @ 22:23:13
URL: http://www.saramadeleine.se

Alla kan använda menskopp. Man tar efter blödning och dessutom fördelen är att man inte behöver tömma mer än kanske 3-4 gånger per dag :).

Svar: Oh gahd! Så mkt!! Haha!
Tenshin-kun

Emma
2016-12-05 @ 18:59:02
URL: http://nouw.com/bolmgren

​🎅 Bolmgrens Julkalender 2016 🎅
Just nu tre pågående tävlingar i min blogg:
🌸 Kiddoz - Vinn en valfri poster 🌸
🌸 Ekokul - Presentkort på 300kr 🌸
🌸 Upplevelse - Vinn en valfri Upplevelse 🌸
En lucka varje dag fram tills julafton! ❤️




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0