Uppdatering igen

Jag försöker att komma på en bra ''taktik'' eller plan för att kunna gå in på läxorna och annat viktigt igen. 
 
Förra veckan var riktigt fruktansvärd för mig. Det var jätte jobbigt, för under måndagen så gick min underbara ängel, Jazzi, bort. 
Jag sörjer givetvis fortfarande, och jag försöker att inse att hon mår bättre nu och allt. Men det är jobbigt. För jag saknar henne så mycket</3
 
Men ja. I måndags så ringde mamma och berättade att dom gjort det.. Den måndagskvällen var hemsk. Men Patricia var hela tiden med mig (förutom under typ.. 5 minuter, och då brast jag ut i gråt) och jag är oerhört tacksam för det. Hon sov tillochmed över hos mig <3
 
Sen gick jag till skolan på tisdagen, för jag vågade inte vara hemma själv.. men i skolan så kunde jag knappt koncentrera mig då jag var orolig för Mamma, som Jazzi alltid var med, och för Sotis.. så jag pratade med mina lärare som jag skulle ha på onsdag och torsdag och fixade då så jag kunde åka hem på tisdag kväll. 
Så jag var hemma tillsammans med dom från Tisdag till Fredag. 

På fredagen så åkte jag till skolan och gick på entreprenör lektionen, och efteråt så hade vi firandet för Patricia och Alexander. Så det var kul och jag tänkte inte så mycket på Jazzi. Självklart så kom lite tankar då och då. Men ja, det går ju inte precis att hjälpa.
 
Nu känner jag inte samma sorg som i början, jag börjar inte precis gråta direkt jag tänker på henne; hennes rumpa, hennes glädje och allt det. 
Jag kan ibland börja gråta när jag tänker på henne, och det kommer jag nog göra under en lång tid. För jag älskar verkligen Jazzi, och jag kommer alltid att göra det<3
 
Men för tillfället så vill jag att Mamma och Sotis ska må så bra som möjligt. Jag kan prioritera mig senare (även fast man inte ska det, men dom betyder för mycket för mig) 
Jag kan inte göra så mycket för mamma.. men jag vill verkligen försöka<3 
 
Jag märker även att Sotis är lite ''deprimerad'' och väldigt trött av sig på sistone, så jag tror hon saknar Jazzi också. Men jag leker med henne så mycket jag kan och får henne att bli lycklig igen<3
 
Aja.. slut med de sorgsna sakerna..
 
Nu till något annat! :)
 
.
.
.
.
.
Vafan ska jag skriva om mer? 
 
Annat som hänt:
*Jag har börjat titta på Pippi Långstrump tv-serien för att mamma började säga saker därifrån som jag inte kom ihåg, så jag fick lov att se den *lol*
*Jag ska även försöka fixa iordning lite på mitt rum, då det är liiiiiiite stökigt </3
*Jag har ett nytt löfte som jag ska försöka hålla! (Y) <-- Tumme upp ;) 
 
LÖFTET:
Under hela Mars, så ska jag inte köpa några ''sötsaker'' (godis, bullar, läsk etc) enda fram till min födelsedag!
Jag ska även börja träna igen!
För jag ska gå ner innan min födelsedag! Det är mitt krav på migsjälv! :)
Men jag kommer inte hålla på och väga mig, då jag blir besviken då jag väger mkt, men det kan ju vara muskler som väger~  Så jag ska mäta kring magen istället och räkna så! (Y) <--- Tumme upp igen~ 
 
Jag ska försöka göra en dagbok om vad jag gjort varje dag också som jag lägger upp på söndagarna! :) 
 
Önsk' mig lycka till~ <3 
 
 <3
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0