50 saker om mig

''I may not be perfekt
But I am always
ME''

 

Tänkte göra den här:
50 saker om mig

saken..

Haha~ 

Okej! Let's begin! 

 

1. Vad heter du? Melissa B. Stenberg

2. Hur gammal är du? 18 (Men väldigt snart, 19) 

3. Vart bor du? Dalarna ~ *talar som en dalkulla* 

4. Hårfärg? Orginellt: Brunt-ish ~  Nu: grönt/brunt/blått-ish 

5. Ögonfärg? Blå/gröna/gråa, med lite brunt/guld i mitten <3

6. Hur lång är du? 174,5 cm...

7. Kär? Nope, inte kär. Men förälskad..~ Kär blir man när man vill tillbringa hela sitt liv med personen, och att man verkligen älskar den. Det är ''Kär'' för mig~ 

8. Singel eller upptagen? Singel~

9. Hur många har du kysst? ...2? 3? stycken? Om man kan säga ''kysst'' ~  

10. Vad väljer du, godis eller chips? Kan inte riktigt äta chips~ så väljer godis~ 

11. Nämn tre saker på din att-göra-lista? Ta studenten, få höga betyg och städa mitt rum *tumme upp* 

12. Cola eller fanta? Coca Cola ~ 

13. Vad skulle du gjort utan din mobil? Ingen aning.. troligtvis pluggat och suttit vid datorn *smirk* 

14. Dumpat någon? yup.. 

15. Blivit dumpad? Nej.. inte från ett riktigt förhållande iallafall ~ 

16. Vad för killar/tjejer tycker du om mest? Jag har ganska svårt att svara på den frågan, men om jag ska välja några saker så äre: Snälla, respektfulla, roliga, trevliga, icke rökare/fyllerister, inte sexmissbrukare (eller vafan man kan säga), lite vältränade är alltid positivit (även fast jag inte är vältränad.. än! och självklart så ska jag kunna känna mig bekväm med hen~ <3 Jag vill nästan mer att förhållandet ska vara liknande en bästa-vän grej, fast med mer... ''kärlek'' inräknat ~<3

17. Vad har du för mobil? En Samsung Galaxy A3  

18. Om du vann en miljon, vad skulle du göra? Helt klart spara det mesta. Men troligtvis bjuda familjen på en resa, köpa pappa en ny bil (cuz I can) och sedan spara då till framtiden~ (kan även köpa lite cosplay saker innan, well well)  

19. Favoritland? Woah.. Jag tror jag vill säga Japan, för jag tycker det ser oerhört fint ut och allt där~ <3 Men jag tycker även att vissa platser i Amerika också ser oerhört fantastiskt ut! ~ 

20. Favoritfärg? Svart, turkos och pastellfärger!<3 

21. Film? De filmer som jag kan se om på flera gånger, och som jag kan komma på nu är: Ringaren i Notre Dame (fast kommer ta en paus från den nu.. gaaah), Foul Play (Tack mamma..), En del disney filmer, Harry Potter, Stay Alive, A walk to remember och sen Eight Below (men undviker den ett tag tror jag</3 )  

22. Bok? This is not a Game (En zombie-bok), The fault in our stars och Vargbröder<3

23. Serie? The Walking Dead, ofc ~ <3

24. Vad gillar du mest med dig själv? ....eeeeeeh... Att jag kan vara mig själv, att inte behöver dölja så mycket, att jag inte är som alla andra och mina ögon *teheheh* 

25. Vad gillar du minst med dig själv? Jag är alldeles för avundsjuk... Shiet alltså... Sen är jag alldeles för rädd för att prova på nya saker osv. Sen har jag svårt för att få folk att tycka om mig~ 

26. Nämn två Personer du inte skulle kunna leva utan? Skit svårt att inte kunna välja bara två. Men om jag måste välja två så är det nog Mamma och Pappa~ Dom finns alltid där när jag behöver dom<3 

27. En person du älskar? Jag älskar väldigt många. Min familj, mina kompisar osv~ Kan inte bara säga en~ 

28. En person du hatar? Det är väldigt få personer som jag hatar, men en av dom är hon som anser att Alex inte kan tycka om att vara min kompis för att jag är tjock. ~ Jag hatar inte henne för att hon tycker så mot mig, utan för att hon anser att bara för att man är lite rund så ska man inte ha några vänner. 

29. Ut och festa eller myskväll? Helt klart myskväll, för jag festar inte~ Blä~ 

30. Saknar du någon just nu? Ja.. Jag saknar Jazzi... ;;</3

31. Vad är det bästa som har hänt dig? Jag tror det var när jag träffade Sotis för första gången. Jag minns fortfarande allting perfekt... åhhhh vad jag älskar henne<3

32. Beronde av något? Ja. Jag är beroende av att inte vara ensam för mycket.. man kan väl säga att jag behöver uppmärksamhet ~ 

33. Ditt livs största misstag? Att bli förälskad~ Det är skit jobbigt ska ni veta ~ 

34. Om du fick välja en person, att umgås med resten av ditt liv, vem hade det då varit? Jag kan inte välja en person. Finns alldeles för många. 

35. Har du några tatureingar? Nej, men jag funderar på att skaffa något litet till minne av Jazzi och Sassa. Men jag måste fundera på saken i troligtvis (några) år~ 

36. Piercingar? Jag har hål i öronen~ 

37. Vem är mest lik dig? I personlighet? Ingen.. I utseende.. Ingen jävla aning~ 

38. Har du någon förebild? Ja! Jessica Nigri är en stor förebild, sen Molly Sandén, Mitternacht, min mamma, min pappa, Eldad Hagar och många fler~ 

39. Vad ska du göra idag? Plugga till hundprovet imorgon, duscha, städa, träna och dricka te *tumme upp* 

40. Vad är det värsta du vet? Människor som trycker ner andra/mobbar, döden/att mista andra som man verkligen älskade, folk som ljuger, folk som dömmer andra och snackar skit. 

41. Vad är det bästa du vet? Min familj, Sotis, Jazzi, Sassa, mina vänner, bra betyg, konvent, cosplay, Anime och att rita, fotografera, filma och att vara mig själv<3 

42. Vad åt du senast? Pasta och köttfärssås *tumme upp* 

43. Vad vill du ha just nu? Mer fritid~ 

44. Vad köpte du senast? Lingongrova~ 

45. Vilka är dina favorit skådespelare? NORMAN REEDUS<3333, Johnny Depp, Melissa McBride, Andrew Lincoln, Emily Kinney, Maggie Smith, Benedict Cumberbatch, Alan Rickman (R.I.P ;_;) och Will Smith~ 

46. Om du fick en dotter nu, vad skulle hon heta? Jennifer~

47. Tränar du? Ja. Absolut! Varje dag! 24/7! *tumme upp*.... När jag hinner och har lust

48. När går du och lägger dig? Väldigt olika, men försöker strax efter 22-23~  Men brukar inte kunna somna förens efter 00.. 

49. Vad är klockan nu? 20:51~ 

50. Är du nöjd med ditt liv? Jag är både nöjd och missnöjd!~  Men mest nöjd~ Det är mitt liv, och det är bara jag som kan förändra det och försöka vara positiv kring det som händer och vara stolt över det~ <3 

 

Det var dom 50 frågorna! ~  Hoppas att ni fick reda på någonting nytt om mig~ 

 

Ha det bra~ <3 

 

''Don't change so people will like you
Be yourself and the right people will
love you for who you truly are''

 

 
 
 

 

 

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0