Praktiken i Halland

''It's not about the destnation. 
It's about the journey to get there''
~
 
Nu tänkte jag berätta lite om min praktik nere i Halland som jag hade under veckorna 14 och 15 <3
 
Allt började med att vi åkte ner på söndagen, vecka 13, tillsammans med tre andra, från djurhuset på skolan. Vi åkte då med skolans buss hela vägen ner till Tvååker, men vi stannade även till på vägen på Ullared / Gekås ~ 
Det var första gången jag var där, och jag köpte för 600 kr (tyvärr), där inne då! 
 
Sen kom vi fram till Tvååker (jätte fint ställe), och ''checkade'' in på boendet vi skulle bo i dom kommande veckorna. 
Det första jag och Teresia gjorde den dagen var att vi gick till Ica och handlade lite ~ 
 
Vi började på måndagen därpå klockan 9:30 och första arbetsdagen var väldigt chill. Vi fick börja med att ta hand om burfåglarna, som inte var det svåraste att göra. Haha! 
Vi fick lära känna alla och veta ungefär hur sysslorna såg ut. 
Jätte mysiga människor<3
 
Under den veckan så fick vi lära oss mycket nytt och även bli inlåsta i en Chinchilla bur i 40 minuter *tumme upp*
Det var skit kul, men en som jobbade i djurhuset tyckte väldigt mycket synd om oss.. haha ~ 
 
 
På lördagen, vecka 14, så fick jag och Teresia skjuts till Falkenberg av en elev, för jag gjorde högskoleprovet där. Det kändes som att det gick bra, men jag vill inte ha för höga förhoppningar.~ 
 
Jag och Teresia stannade sedan i Falkenberg till klockan 22:00 den dagen, för vi ville se alla otroligt fina platser där. Så vi besökte Falkenberg kyrka som är tillverkad i Nygotisk stil, och jag blev förälskad i den <3
Så jävla fin <3 
 
 
 
Vi gick sedan genom massa fina kvarter, med söta och gamla hus. 
Vi vandrade neråt mot stranden för att besöka den långa bryggan ut mot havet, för en av mina drömmar var att vara vid en strand med en horisont <3 
Och det var en sådan fantastisk och amazing känsla<3
 
 
Jag och Teresia blev kvar där en väldigt lång stund. 
Jag tränade på att Jula och stå på händer osv, och det var jätte mysigt <3
Totally missing that place </3 
 
 
Aja, vi stannade länge ute på bryggan för att vi ville se på solnedgången vid Horisonten, vilket också är en av mina drömmar att få se. Men vi lade märke till att Solen skulle gå ner bakom några stora byggnader, så vi begav oss in till staden igen på jakt efter en pizzeria.. vilket vi inte hittade någon som verkade tillräckligt bra.
Sedan efter att vi inte hittat någon och bestämde oss för att köpa biljetter för att ta oss tillbaka till Tvååker så ringer jag mamma så hon fixade dom åt oss.
Vi gick heeeeela vägen till Falkenberg tågstation, så det blev en lång promenad under hela lördagen, men det var ''Totally worth it'' <3 
 
På söndagen så blev det mest bara en vilodag, och på måndagen när vi kom tillbaka så fick vi reda på att en get fått killingar, så vi blev väldigt mycket hos dom under dom tre återstående dagarna (måndag - onsdag), och jag tyckte vääääldigt mycket om dom där killingarna.. myssisar <3 
 
 
 
Sen när vi skulle gå hem på onsdagen (sista dagen vi skulle vara i djurhuset) så vägrade nästan jag och Teresia, för vi trivdes så bra där i djurhuset, så vi blev väldigt känslosamma när vi gått därifrån. </3
Saknar den platsen *sad face*
 
Men ja, på torsdagen så fick vi följa med treorna till Borås djurpark, vilket var kul. Antar jag~ 
Jag mådde inte alls så bra under den dagen. eller under natten dagen innan.. Jag var väldigt nedstämd och ledsen över många saker.. 
Kan även säga att jag var så ledsen så jag ''råkade'' gräva ett sår i min tumme med min nagel, det gör skitont, men japp~ 
Så jag mådde inte alls bra..

Så när vi kom tillbaka från djurparken så gick jag själv en promenad genom Tvååker för att få vara ensam. Jag tog mig sedan då till kyrkogården där och satte mig ned på en bänk och började typ.. gråta. 
Men jag hörde att några kom så jag torkade snabbt bort tårarna och låtsades som ingenting. Två män gick då förbi, jag får en obehaglig känsla och jag tar en runda kring kyrkan och sätter mig på samma plats och gråter igen.
Senare så kommer männen tillbaka med en stor blombukett som dom ska lägga på en grav och då kommer en av männen fram till mig och ger mig en blomma. Jag blev så jävla lycklig..
All negativitet i min skalle bara försvann just då <3
Underbara människa <3

Jag hann bara säga tack innan han försvann tillbaka till den andre, och jag började direkt att gå tillbaka till boendet där Teresia väntade. 

Vi städade boendet och packade klart allting.
 
Vi åkte sedan hem på fredag morgon, men ett par gräsmöss som vi fått från djurhuset där nere som vi skulle ta med oss tillbaka till Rättvik. ~ 

 
 
Och nu sitter jag här och skriver det här inägget :)
 
Den där praktiken var den bästa jag varit med om <3
Så underbart roligt och lärorik, men underbara människor och massa skratt! 
 
Kommer sakna den platsen mycket </3 
 
Aja..
Ska sova nu <3
 
Godnatt på er <3
 
 
~
''Life is a journey with problems to solve, 
lessons to learn, but most of all, 
experiences to enjoy''
 
 
 
 
Annica Beda Nilsson
2016-04-17 @ 22:31:25
URL: http://anniicanilsson.blogg.se

Diggar ditt hår. ;D

Svar: Tack så hemskt mycket! :D
Tenshin-kun




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0