Dom första skolveckorna i 3:an

Okej! Så nu har den tredje skolveckan börjat för det sista året på Gymnasiet! 
 
Hittills går det bra, tror jag! 
Många nya intressanta kurser och allt!
 
En nystartad kurs är Djursjukvård, och den är extremt lärorik och rolig! Varje gång lektionen slutar så längtar jag typ till nästa lektion! (Haha) 
Vi får lära oss om vad vi ska göra om exempelvis en hund får ner någonting i luftstrupen och att dom då inte kan andas, men vi får även lära oss om hur det är att vara veterinär~  
Det är jätte kul! :) 
 
Sen har vi börjat med företagsekonomi och entreprenörskap där vi får lära oss om att driva företag och ekonomin kring det~ 
Vi har fått påbörja planering för ett UF-företag (Ungtföretagande) där vi får starta ett företag och sen avsluta det till våren! 

Jag och Teresia är ett företag, men jag tänker tyvärr inte sprida vidare ännu om våran ide då vi ska börja nästa vecka!

En annan kurs vi har är religion (jippiee.. ) men vi har Gunilla (Som är typ den coolaste läraren) och då blir lektionerna mycket bättre! Vi började med ett grupparbete då vi skulle skapa en utopi (En idevärld) och jag, Teresia och Sofie skapade då ''Egoland'' där människorna kallades för egoister~ 
Men enda kravet där var att man skulle tro på sig själv och respektera alla andra :) Men typ alla i klassen missförstod oss så nu bli vi kallade för kvinnohatare av Gunilla (på skoj), orkar inte förklara varför.. hehe~ 
 
Det är typ det som händer nu på skolan~
Det är inte så mycket som har börjat ännu, vilket är skönt :)

Men vi får se när nästa inlägg bli ^^ Ha det bra tills dess~ 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0