Midsommar

Okej, jag är några dagar sen, men bättre sent än aldrig?... *lol*
 
Men ja, i Torsdags så reste dom majstången i Näset (Dom reser dagen innan), och då gick vi bort dit och stod och pratade. Jag fick även smaka på två olika sorters öl, en stark öl och en mellan öl /som Mattias ansåg var en starköl, men mellanölen var ''okej'', inget jag kommer att dricka.. men ja.. 
Sen fick jag smaka någon gin-tonic dricka på burk som inte går att köpa här i Sverige, och den tyckte jag var god, så jag fick en burk.. och konstigt nog så drack jag upp den?? 
Men ja, efter stången var rest och lotteriet var draget.. så ungefär 1 1/2 timme - 2 timmar tog det för mig~  men men~
 
Sen åt vi korv med bröd hemma och jag och Mattias satt och pratade inne på mitt rum ett tag~ 
 
Dagen efter då det verkligen var midsommarafton så åt vi lunch hos grannarna då vi åt prinskorv, köttbullar, potatis osv~ Och jag fick testa något som dom kallade för ''Raketbränsle'' som är Gotlands bittar, en sorts shot som man blandar i olika saker i.. och jag har video-bevis på att jag drack den.. men ursh.. den var fruktansvärd! xD haha! Jag höll mig till saft och en burk orange~
 
Sen på kvällen så skulle vi äta flinta med pommes och sås~ Men vi fick besök under middagen så det tog lite tid att börja äta, men det gick bra! -Tummen upp-
Jag fick även prova på en bål som mamma gjort, och den var faktiskt god~ Men det tog lång tid för mig att dricka upp den också! haha~ 
Till efterrätt åt vi av Mattias egengjorda kladdkaka! (Låter som skit, men nej.. det var choklad)
Sen fortsatte jag och Mattias att prata till 4 på morgonen~ 
 
Under midsommardagen så hände inte så jätte mycket, jag gick ned och tog lite kort vid sjön och sen krattade jag lite då Gunnar och Mattias klippt gräset på ovansidan. Sen åt vi middag borta hos grannarna igen och jag var iklädd min jätte fina vita klänning<3 
Sen på den kvällen så såg jag och Mattias på Död Snö och såklart så snackade vi lite~ Haha :') 
 
Dagen efter så fixade vi irodning lite saker och Mattias åkte hem. Efter att allt var klart i stugan så begav vi oss också hem och jag blev utbjuden på middag med Pappa, Farmor och hennes syster, på Akropolis, a.ka Bykrogen<3
När jag kom hem så gjorde jag den andra hand-delen för min Cosplay, så nu är den övre delen klar! Yeey!
 
Men nu ska jag ta och fixa iordning lite saker och sova då jag ska ned till Statoil imorgon ~  

Ha det bra<3 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0