Närcon 2015

Okej!
Nu när jag mår lite bättre så tänkte jag skriva mitt om Närcon 2015~ 
 
Vi kan hoppa till Onsdagen (dagen då sovsalarna öppnade) och jag bestämde då att vi skulle upp 04:30 så vi kunde vara framme vid Närcon omkring 7:00, vilket vi var.. vi alla var urtrötta och det var inga där~ *lol*
Sen när dom öppnade vid 8:00 så fick vi våra band, men dom sa att sovsalsbanden inte kommit ännu, för det blivit strul med leveransen, så dom sa att dom skulle komma vid 10-11 istället~
Så vi tog våra tunga väskor till McDonalds och jag testade då deras Toast (helt okej..) och sen spelade vi Tjejmiddag vid ett bord och väntade på att tiden skulle bli 10. För vi ville hämta ut våra sovsalsband för vi hade väldigt många planer för Onsdagen, vi hade planerat att shoppa, se runtomkring i trädgårdsparken osv, så jag och Teresia gick tillbaka till Entrén och frågade om banden kommit fram när klockan var lite efter 10, och då sa dom att biljetterna kommer omkring 14 tiden och då kallade vi upp Helin och Dilara från McDonalds för min kompis Patrik sa att dom kunde passa våra väskor och sms:a mig när sovsalsbanden kommit fram, men istället för att lämna väskorna med dom så sa en som jobbade i Entrén att vi kunde lämna väskorna i D-byggnaden (Där ett bibliotek finns), så vi drog ner dit och tänkte lämna väskorna i hallen, men jag vågade inte det..
 
SÅ vi frågade bibliotikarien om vi fick lämna väskorna där inne, vilket vi fick, om vi hämtade ut väskorna innan klockan 16~ 
Så vi lämnade väskorna där och drog ut i Linköping :)
Jag handlade en jätte söt klänning på New Yorker, samt en jätte söt tröja~ Jag köpte också en tröja till Teresia :3
Sen gick vi mer runt i butikerna och sen tillbaka till konventet för att hämta våra sovsalsband vid 15 tiden.
Men neej... banden hade inte kommit, och dom skulle inte komma alls den dagen.. men dom sa att biljetterna fick duga för att ta sig in i sovsalarna, så vi gick in i sovsalarna och fixade iordning våra madrasser och jag bytte om till min nya klänning~ 
Sen åkte vi till trädgårdsparken och jag började sakta att få ont i mina fötter, vid hälen..~ 
Sen åkte vi tillbaka till Trädgårdstorget (Där alla affärer osv är) och köpte oss glass osv, sen köpte jag BB-cream, nagellack och en skjorta~<3
Sen gick vi ner till en flod/å och mina fötter började göra mer ont, och jag blev på dåligt humör.. jag hade börjat få ont i halsen under dagen, rigält osv.. så jag ringde mamma för att fråga något.. minns inte vad.. och mamma frågade hur jag mådde och jag brast ut i gråt så jag inte kunde prata med mamma.. 
-Jag började gråta för att jag var sjuk och tänkte att hela konventet skulle förstöras.. igen..-
Sen gick även mina sandaler sönder, och det visade sig att jag gått runt med spikar i fötterna~ Fast då med toppen av spiken i hälen, och inte det vassa, men ändå.. inte skönt.. Så vi gick till en bensinmack där jag köpte Zyx och Alvedon för att försöka förhindra förkylning.. ~ Sen stack vi tillbaka till konventet och gick runt lite innan vi gick och lade oss~ 
 
Sen på Torsdagen så var min hals fucked up.. men jaja.. Jag tog på mig min Nidalee cosplay och dom andra målade krigsmålningen osv. Vi gick ut för att hämta våra sovsalsband, men dom var slut.. dom skulle komma senare.. *suck*
Så vi gick runt på konventet och jag fick beröm och komplimanger för min Nidalee cosplay, vilket gjorde mig oerhört glad<3
Sen åkte Helin och Dilara iväg och jag och Teresia gick runt själv~ Så vi deltog i en aktivitet som hette Capture the flag, och då var man i två lag och skulle försöka hitta och ta motståndarlagets flagga~ 
Men påvägen dit så sträktes min stortå och jag kunde knappt gå, så jag stannade och vilade och då stannade alla som var påväg mot Capture the flag och frågade hur jag mådde.. (I loved that ;v;<3) och jag sa att jag mådde bra och sa att dom kunde gå vidare, vilket dom gjorde. Sen sprang jag och Teresia ikapp och deltog i tävlingen som var grymt rolig :3 Men det var jobbigt att cosplaya Nidalee då, för mina boobs var jobbiga ovo'' 
Sen gick vi alla fyra runt igen och bara chillade~ :3
 
Sen på fredagen cosplayade jag och Teresia Ron och Kim från Kim Possible och det var oerhört kul! Så många älskade våra cosplays osv! grymt amazing ;v;<3 
Så vi gick runt och flummade oss lite och folk tog kort på oss, och några filmade även oss xD haha~  
Sen under kvällen så visades CMV-tävlingen och det var såååå många grymma och underbara CMV bidrag, och det kändes så amazing att visa våran också, då det var såå många som skrattade åt den! :'3
Det enda negativa med hela CMV-tävlingen var att dom ändrade tid för den några gånger, först skulle den vara innan NCC vid stora scenen, sen skulle den vara klockan 20 och sen blev det 22, då NCC började.. Så man fick lov att välja att antingen gå på NCC eller CMV-tävlingen.. jag och Teresia skulle även ha varit med på Walk-onen men kunde inte pågrund utav det.. sååå.. ja.. lite sur blev jag då.. :/
Under dagen träffade jag även Alodia som skrev autografer, och jag ÄLSKAR Alodia<3 Så jag fick en autograf av henne och en bild, sen när jag gick därifrån.. grät jag ovo'' 
 
Sen på Lördagen så var det typ pissväder hela dagen, men gick som Nidalee ett tag på morgonen, men bytte sedan om till Shorts, sportbehå, Skjorta och skor~ Samt min Ron peruk och en blommkrans~ Vi bestämde att vi skulle ta på oss våra Ron och Kim cosplays då Avsluntningen helt plötsligt skulle vara på kvällen enligt informationen, och under avlsutningen skulle dom säga vem som vann CMV-tävlingen. Så vi återvände till informationen för att få korrekt tid för avslutningen, och då helt plötsligt säger dom att det ALDRIG var planerat att dom skulle ha en avslutning den dagen.. så ja.. och då sa dom även att vinnaren av CMV-tävlingen kommer bli utsedd nästa helg.. så ja.. ursh.. ~ 
Sen på kvällen så deltog vi i ett liknande Zombielajv, men det riktiga blev inställt pga regnet, men dom hade ett annat liknande lajv då man ska leta efter saker för överlevnad, samt att para ihop sig med andra och få en roll att spela :3 
Jag var uteliggare som kunde hela staden, och kände mig obekväm inomhus (Så jag spelade att jag blev galnare och galnare), och det var grymt kul att testa!! :D Alla var såå duktiga skådespelare<3 
Men alla dog i slutet! *lol* 
 
På Söndagen så gick vi mest bara runt och inväntade att konventet skulle sluta~ ^^
 
Enligt mig så var det här konventet kul och roligt, då jag umgicks med mina vänner<3 Men det var lite dåligt planerat osv :/ Men jaja~ Alla gör misstag ibland.. tyvärr ^^
 
Och det där med att alla klagar på stängslet vid ex. pressbyrån är bara dumt, då man bara kan gå in i D-huset och gå in i Pressbyrån därifrån :p haha ~
Dom kunde ha haft en gate vid McDonalds dårå, men jag klagar inte :3
Sen fick jag även hälsa på några av mina förebilder<3
Jackocalypse och Fia från VändettA Cosplay<3 Jag var så Nervös ;v; Jag skulle vilja hälsa på alla i Vändetta och bara krama dom och säga att dom är helt suveräna och att jag vill vara med i någon av deras videos >w<'' Då hade en av mina högsta drömmar gått i uppfyllelse *^*<3 
 
Aja~ Nu harj ag inte så mycket mer att skriva :3 
 
Take care~ 
 
Ron Stoppable (me) & Kim Possible (Teresia)
Nidalee (Me)
 
Jackocalypse and Me 
 
 
Jag skulle ha tagit en selfie med mig och Fia.. men vågade inte fråga ;-;</3
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0