Min och Teresia's resa till Skåne

Först och främst så kommer jag nog dela upp Skåne resan i två, då jag berättar med om det som hände i Höör osv i det här inlägget och sen våran fina resa till Malmö i nästa inlägg :)
Och bara så att ni vet så skriver jag nog inte så mycket om praktiken heller.. av personliga anledningar~ 
 
Okej!
Så det börjar med att jag sov över hos Teresia Lördag till Söndag, då tåget gick vid 10:30, så vi gjorde oss iordning och gick på tåget. Under tågresan (tågresorna) så tittade vi främst på film på min Mac, men hon läste och jag ritade~ 
När vi började närma oss Höör så försökte vi kontakta Daniel som skulle komma och hämta upp oss vid tågstationen, men han svarade först inte så vi antog att vi skulle få lov att vänta i tågstationen hela natten, tills han då svarade när vi gått av tåget. 
Han kom direkt och hämtade upp oss och skjutsade oss till Ica så vi kunde handla lite proviant. Sen fick vi flytta in i våran söta lilla stuga, Älgen. :)
 
Första praktikdagen (Måndagen) så hade vi inte praktik. Vi ''började'' klockan halv 13 då Kalle i parken skulle prata lite med oss först och sen fick vi gå runt i parken själva. (Det var två praktikanter till där från Sala). Sen på tisdagen så spöregnade det.. så det blev lite negativt, jaja :p
 
Men kortfattat om hela praktiken:
* jag fick ont i fötterna pga stålhetteskorna
* Jag och Teresia blev lovade saker dom inte höll
* En del i personalen var riktigt trevliga som vi aldrig kommer att glömma
* Dåligt planerat
* Inte så ''Jätte'' lärorikt.. men jaja~ 
 
Sen det som hände utanför praktiken var att jag och Teresia gick runt i lövskogen intill stugorna där det var en liten stig, och det var jätte mysigt!<3
Sen lagade vi mat och åt mega-marshmallows som vi smält i mikron.. (Gissa om vi fick en sockerkick) och efter den här resan så har jag bestämt mig för att kolla kvitton~ 
 
Mega-marshmallowsen kostade 15:- stod det.. men på kvittot så står det 59:90:- 
Såååååå...
Sen betalada jag för 2 glassar när jag köpte 1~ 
osv~
Så.. yeah.. *lol* 
 
Sen hände det inte så mkt där, Vi praktiserade och sen gjorde vi typ ingenting.. vi sa varje dag att vi skulle käka popcorn, men det blev bara av dom två sista dagarna ;) hehe~ 
 
Men nu orkar jag inte skriva mer.. höres~ 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0