Malmö

Här kommer då mitt lilla inlägg om min och Teresia's resa till ''lilla'' Malmö :'3
 
(Vi ville till Malmö för att shoppa på Emporia och gå på Malmö Festivalen)
 
Vi bestämde oss för att åka till Malmö under Lördagen under våra praktikveckor, och sedan på Söndag dra till Köpenhamn.~
Men på tågstationen i Höör så bestämde jag och Teresia oss för att dygna i Malmö och betala för en resa till köpenhamn därifrån~ 
Men när vi kom fram till Hyllie (Där köpcentret Emporia ligger) och vi fick lov att vänta lite tills butikerna öppnade, ungefär 40-60 minuter efter vi kommit fram dit~ 
Först såg Emporia jätte litet ut, och jätte fult.. men väl när man kom in så visste man inte vart man befann sig!
Vi gick in i butik efter butik och blev helt tokiga typ.. Haha!
Vi hittade även en ''geek-butik'' som var helt grym! men jag hade inte råd att spendera pengarna på det ;v; ~
 
Istället så spenderade jag pengar på massa nya kläder osv<3 

Jag fick även prova på 7D-bio, som dom hade där. Teresia hade gjort det innan så det var inget nytt för henne.. men det kostade 50 kr/person, så vi tog en zombie-film som var jätte tråkig~ Zombierna såg fett fejk ut ;) 
Men det var värt pengarna, det var ändå ganska kul att prova på det :3
Och dom som jobbade sa att den var lite mesig, men jag som är galen i Zombier fick bara lov att ge den en chans~
 
Sen gick vi runt mer i Emporia och sen käkade vi lite på McDonalds utanför, och sen visade det sig att klockan var kring 18, så vi bestämde oss för att bege oss av till Malmö Festivalen~ 
Enda problemet var att vi inte visste hur och vilket tåg vi skulle ta~Hehe~ 
Men vi kom fram och vi trängde oss förbi folkmassorna fram till McDonalds då jag köpte en Iced Frappé och Teresia en hamburgare, sen vandrade vi runt lite och pratade osv~  Det var jätte trevligt.. Vi sa då att vi borde dygna ute på gatorna.. vilket vi senare ångrade då tre killar gick mot oss på en skolgård och Teresia låtsades prata i telefon så vi gick därifrån. Vi upptäckte då att McDonalds var öppet dygnet runt så vi ''flyttade in'' där~ 
Under kvällen så läxade en man upp några ungdomskillar då dom kastade mat på några tjejer, tack vare det så började jag och Teresia städa inne på McDonalds och fick som tack dricka och hamburgare, som vi inte ville ha för vi var mätta, så vi frågade några poliser vart det finns hemlösa någonstans, men vi hittade inga så vi lämnade dom på ett synligt ställe i hopp om att någon hungrig skulle hitta dom~ 
 
Sen hände inte så mkt mer~ Vi chilade på donken hela kvällen, jag somnade vid 1-2 till 5-6 tiden~ och sen på förmiddagen så gick vi till Netto som var i en gammaldags byggnad! Jätte cool! ~  Jag köpte då en BoJ med Cinnamon Bun smak... äcklig! >.< 
Efter det så gick vi till köpcentret (triangeln?) och shoppade lite mer *host host* ~ 
 
Sen på skoj så gick vi till en Erotik butik och letade efter något att köpa till våran kompis Alex ;) Men hittade tyvärr ingenting billigt :( 

Sen begav vi oss tillbaka till Höör~ <3
 
Jag missade säkert att skriva någonting, men ni får nöja er med det ~ 
 
Kram!<3
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0