21 punkter

Hej, nu är jag här igen. Ungefär ett halvår sedan sist, och mycket har hänt.
 
Jag kommer inte skriva ut vad som hänt i detalj, men jag är singel igen nu, och det är väl anledningen till varför jag ska skriva det här inlägget.

Jag kommer inte skriva vad som hände och varför direkt, då det är väldigt mycket och jag känner att det är för personligt, så det får vara mellan mig och honom.

Men jag ska skriva det här inlägget då jag inte förstår en sak. Han valde en annan tjej när han hade mig, och jag kan inte sluta fundera på vad JAG gjorde för fel, varför JAG inte dög.
Visst, han sa att jag var perfekt men att allt fel låg hos honom och jada jada. 
Men fortfarande. Det gör så ont att känna att jag kämpade i 3 år men ändå så råkar jag ut för en form av otrohet.. Han kastade bort en juvel och plockade upp en sten ist. (inte för att jag tror hon är dålig eller något, men så jäkla fantastisk som jag är så ja, jag är en jäkla juvel.. ) 
 
Men det här inlägget ska vara glatt och inte alls handla om honom!

Jo, för jag ska skriva några anledningar till varför jag är en JÄKLIGt fantastisk flickvän! (för att inse att jag inte alls gjorde något fel i förhållandet <3 ) 
 
Och allt är ju bara för skojs skull, och det kanske kommer vara annorlunda med nästa kille, men jag tror det kommer vara ungefär lika! :) 
 
 
21 punkter till varför jag är så jäkla grym som partner!:
 
1. Jag är ditt största fan: håller du på med sport, musik, cosplay whatever så kommer jag alltid supporta dig och heja på dig i vått och torrt! 

2. Du får göra andra saker: Om du vill åka och hälsa på släkt eller kompisar, spela spel etc så kommer du att få göra det. Bara det är i lagom mängd och jag inte känner mig så ivägen för dig och ditt liv.

3. Middag när du kommer hem: Jag ÄLSKAR att laga mat, så var beredd på att när du kommer hem på kvällen så kommer det lukta mat, så det bara är att slå dig ner och invänta den goda middagen jag lagat åt oss 

4. Jag är demisexuell: Jag skulle ALDRIG kunna ha ett One night stand eller kunna vara otrogen mot dig. Jag måste först ha ett romantiskt band för något sexuellt med en annan, och under en relation så har jag bara ögon för min partner. så TJOHO!

5. Mys är min favoritsyssla: Jag älskar att se på någon serie/film och bara mysa i min partners famn under en filt, med kanske lite snacks. 

6. Jag ger presenter..: Här är det inte bara killen som ger presenter, utan jag gillar att skämma bort min partner, så presenter kommer man att få av mig ibland! Helt utan anledning också..

7. Vi turas om att vara lilla skeden: Ibland så vill jag gärna hålla om också, så det är inte bara jag som är lilla skeden.. Visst, jag har inget emot att vara det. ;) 

8. Ryggkli och massage: Jag gillar att ta hand om min partner, så ibland händer det att jag kliar dig lite på ryggen, eller vill ge dig massage. 

9. Utemiddag där jag betalar: Samma som med presenter, det är inte bara killen som ska stå för de stora kostnaderna ute. Jag har inget emot att bjuda någon gång ibland. Men bästa är ju när man delar på det. 

10. Jag finns för dig: Är du ledsen så ger jag grymma kramar och jag kommer försöka få dig att må bättre och tänka på annat. <3 

11. Jag är rolig: Jag älskar att busa och skämta. Jag är inte någon seriös tråkfis där hemma. Haha
 
12. Dina hobbys: Jag vill försöka lära mig vissa av dina hobbies, eller iaf förstå mig på dem så jag kan supporta dig bättre! 

13. Din lycka: Jag gör allt för att du ska vara glad. Är du nedstämd så vill jag få dig att må bättre, Är du stressad så försöker jag göra dig mindre stressad. Jag vill bara du ska vara glad och lycklig med mig.

14. Nyfikenhet i sängen: Vill du testa något nytt eller så, så är jag villig att pröva det. Det är bara kul att testa nya grejer! (visst, har ingen erfarenhet direkt så det blir typ en omstart helt.. sorry.. haha)

15. Jag kräver inte presenter: Jag är en sån tjej som blir lite generad och ''obekväm'' när jag får presenter. Känner lite ''Det här förtjänar inte jag'', blir givetvis asglad, men det räcker med en blombukett någon gång ibland <3 
Jag vill bara veta att jag räcker och att du aldrig vill förlora mig <3 

16. Jag vill ha familj: Går jag in i en relation så är målet att skaffa en familj och flytta ihop osv. Jag vill inte ha en relation för att bara ha något. Jag vill arbeta och kämpa för den. <3 
Visst, jag har redan typ bestämt namn på en son och två döttrar ;) Så du får väl typ acceptera det ;) 
 
17. Jag är naturlig: Jag sminkar mig aldrig (förutom om jag vill vara lite extra fin). Så jag kommer inte smeta av mig något på dina kläder om vi kramas, och du kommer inte få läppstift fulla ansiktet :) 

18. Jag ler: Är jag glad så skiner jag och har ett naturligt leende. Jag älskar att le. Så jag gör det så ofta jag kan! :) 

19. Kläder du gillar: Jag kommer försöka bära kläder som du sagt du gillar att jag bär, så att jag känner mig lite extra vacker för din skull <3 

20. Jag ger dig nya chancer: Fuckar du upp, men jag känner ändå hopp gällande att det kommer fungera så ger jag nya chancer. (det är väl mer en nackdel för min del, då jag inte borde gjort det tidigare. men yeah yeah) 
 
21. Sotis: Hon är min lilla kärlek, och blir du min partner så får du henne på köpet. ;) 



Det var dem punkterna det! Det känns så skönt för mig att jag ser att jag är grym! Trots det som hänt.. jag anser att jag kämpade arslet av mig och dög det inte så är det hans jävla förlust :) 

Nu får någon annan kille turen att få bli min partner i framtiden, och jag kommer nog inte ta lika mycket skit igen. Det har jag lärt mig!


Hoppas alla har en bra vecka, nu ska jag köra lite dans/träning och sen gå och handla!

KRAM!


''When you choose to see the good
in other, you end up seeing
the good in yourself '' 
Anonym
2019-11-14 @ 20:16:39

Hej. Jag Hittade hit genom ”# varför jag är bäst” och jag tycker din blogg är grym ! Utifrån din skrift så förstår jag att du måste ha gått igenom ett helvete på något vis med ditt ex. Trots att du skriver i inläggen att du försökte vara ok med förhållandet.
Att han träffade en annan när han var tillsammans med dig är totalt sjukt ! Och om han var otrogen så är det sjukt ! Du verkar vara en genomsnäll tjej och borde inte blivit behandlad som en lort. Vet du vad, jag hoppas han inte blir tillsammans med någon mera. Han är inte värd någon. Men du där emot, du ska fortsätta vara du och en dag står den där som är din själsfrände. Du är grym !

/ Lisa

Svar: Hej! Tack så mycket för din fina kommentar <3 Tyvärr så gick han in i ett förhållande igår med en helt annan tjej än den han träffade 1 vecka efter mig. Så han bevisar ju ganska tydligt att han bara är en samlare och inte vill vara singel.Det är sorgligt faktiskt. Han är en trevlig kille, men pojkvän. Nej, det var han inte bra som.. :/

Men tack så mycket! försöker se allt som en lärdom och vet att jag kommer hitta någon annan som förtjänar mig <3
Tenshin-kun

Hej ! Jag tycker verkligen att du är en grym kämpe ! Och man reagerar på vad du skriver ! Känslor och tankar är ett bra sätt att skriva ut för ens egen skull! Men shit vad chockerande ändå. Att han hade en ny redan en vecka efter dig😮 var det grannen el
2019-11-19 @ 14:07:50

Hej ! Jag tycker verkligen att du är en grym kämpe ! Och man reagerar på vad du skriver ! Känslor och tankar är ett bra sätt att skriva ut för ens egen skull!
Men shit vad chockerande ändå. Att han hade en ny redan en vecka efter dig😮 var det grannen eller ?
Och att han har ytterligare en ny nu.
Som du skriver så verkar han vara en samlare bara. Är han så charmig så alla faller så lätt för han kan man undra. I mina ögon är han inte charmig alls med tanke på hur han behandlat dig under er tid.
Har ni någon kontakt med varandra ännu ?

Ta hand om dig !

/Lisa

Anonym
2019-11-19 @ 14:08:53

Hej ! Jag tycker verkligen att du är en grym kämpe ! Och man reagerar på vad du skriver ! Känslor och tankar är ett bra sätt att skriva ut för ens egen skull!
Men shit vad chockerande ändå. Att han hade en ny redan en vecka efter dig😮 var det grannen eller ?
Och att han har ytterligare en ny nu.
Som du skriver så verkar han vara en samlare bara. Är han så charmig så alla faller så lätt för han kan man undra. I mina ögon är han inte charmig alls med tanke på hur han behandlat dig under er tid.
Har ni någon kontakt med varandra ännu ?

Ta hand om dig !

/Lisa

Anonym
2019-11-19 @ 14:46:31

Hej ! Jag tycker verkligen att du är en grym kämpe ! Och man reagerar på vad du skriver ! Känslor och tankar är ett bra sätt att skriva ut för ens egen skull!
Men shit vad chockerande ändå. Att han hade en ny redan en vecka efter dig😮 var det grannen eller ?
Och att han har ytterligare en ny nu.
Som du skriver så verkar han vara en samlare bara. Är han så charmig så alla faller så lätt för han kan man undra. I mina ögon är han inte charmig alls med tanke på hur han behandlat dig under er tid.
Har ni någon kontakt med varandra ännu ?

Ta hand om dig !

/Lisa

Svar: Tack så mycket! <3 Var en kollega till honom som han träffade 1 vecka efter mig, men blev tydligen inget mellan dem så han skaffade en ny efter henne också.. så typ 2 tjejer på loppet av 1 månad.
Han är extremt charmig.. det var därför jag föll för honom i början. Så han lyckas ju med det. Men det långa loppet klarar han inte.. så hon som han är med nu kommer kanske också märka det med tiden, tyvärr.

Jag har blockerat honom överallt.. men han bad mig att typ avblockera honom 4 dagar innan han blev tsm med den här nya tjejen.. (innan jag visste om det ofc), men sa att han behandlat mig som skräp och sen dess har vi inte pratat. Han har stalkat mig lite på instagram. Men har tagit bort hans vänner och familj på fb, blockat honom överallt och även på mobilen. Så han kommer nog aldrig att träffa mig igen.

Tack detsamma!!
Tenshin-kun




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0