Steg mot en bättre vardag

'' Be happy, 
you never know 
how much time you
have left ''
 
Igår så hade jag mitt samtal med kuratorn om mitt mående och hur jag ska ta mig vidare i livet. Jag måste bara säga: Fyfan vad bra det känns efter att ha pratat med henne.
Hon gav mig så många tips på vad jag kan göra nu och vad jag ska tänka på och göra istället för att tänka tillbaka och bli ledsen. 
Hon var jättetrevlig och snäll och jag kände mig så trygg med att prata med henne. 
Rekommenderar verkligen starkt att besöka någon kurator eller liknande om du har jobbigt i livet, det känns så skönt att få prata ut om det som tynger en <3 
 
 
 
Igår hämtade även pappa och farmor upp Sotis och tog med henne ner till Uppsala till imorgon. Så jag har varit lite ensam igen, men känner att det är bra träning. 
Saknar henne dock direkt hon är borta, men vet hon har roligt med dem så. 
Imorgon när dem kommer tillbaka med henne så har dem tänkt att vi ska ut och äta någonstans i Gävle, så jag ska leta runt lite efter passande restauranger för både mig, pappa och farmor. 
Det ska bli så trevligt att träffa dem igen. 
 
 
 
 
Nu i November så har jag även bestämt att köra en egen Doodle-challenge! Jag har skrivit upp egna saker som jag ska rita varje dag i November. Har ändrat två stycken i listan till två nya grejer, då jag kände att jag vela vara mer inriktat mot sketchning/doodle istället för att verkligen rita riktiga bilder. 
Ska bli kul att rita varje dag och försöka att utveckla det jag gör. 
 
 

Jag har även kommit ikapp i fysiken idag. Så jäkla skönt att känna att man kan gå på kommande föreläsningar och hänga med! Men jag måste fortfarande arbeta igenom boken, och sen samtidigt köra lite Matematik och Kemi. Ska försöka att hålla mig i fas. Men känns skönt att inte ha stressen över mig längre. 
Så efter det här inlägget så ska jag väl sätta mig ner och gå igenom kapitlena lite och skriva kortfattat om viktiga punkter. 
 
 

Sen så har jag ju bestämt att bli mer aktiv på sociala medier. Jag vill ju skriva mer här på bloggen, lägga ut mer bilder på Instagram, göra videos på TikTok och sen även hålla på med youtube. Så just nu så laddar jag upp en Let's play på youtube. Får se dock om jag vågar göra den offentlig. Talar engelska i den och det är ingenting vackert...
Men vill som sagt nå ut till folk och visa dem att man behöver inte vara som alla andra för att vara lycklig <3 
 
 
 
Jag var även in till stan lite snabbt idag för jag behövde handla mer skrivblock, sharpies och en ny laddare. Blev även en yogamatta, lite dricka och en chokladkaka. Trevligt!
 
Hoppas alla kommer ha en fantastisk helg! 
kram!!
 
 
'' If ever you find yourself
doubting you can make it
through a challenge,
simply think back to 
everything you've 
overcane in the past''
 
 
 
FSHD Daniel
2019-11-01 @ 21:13:20
URL: http://fshddaniel.blogg.se

Att prata med kurator tycker jag är väldigt bra. Gjorde det för ett tag sedan under nästan två år, därefter började jag skriva av mig på bloggen. Väldigt bra det finns. Fina bilder för övrigt :)

Svar: Det var ett väldigt bra val av mig att göra det, först var jag tveksam då det kändes lite ''mesigt''.. men var helt klart rätt val! :) Och tack så mycket!
Tenshin-kun

Hannas krypin
2019-11-03 @ 12:26:03
URL: http://hannafialotta.blogg.se

Så skönt att du fick ett sådant bra samtal hos kurator. Det är verkligen guld värt att få prata av sig. Kul det låter med den där doodlechallengen. Den vill jag gärna se mer av. Skoj att du tänker bli mer aktiv på sociala medier. :-)

Svar: Ja, det känns kanon! Tack! Kommer nog lägga upp dem bilder jag hittills ritat när jag skriver ett nytt blogginlägg. Är ganska kul att dela med mig av det jag ritat :) Vill sprida lite budskap och positivitet nuförtiden istället <3
Tenshin-kun

Tina
2019-11-03 @ 12:26:26
URL: http://nouw.com/tinafalkestad

Vad fin blogg du har! Och så fin du är😍 det är så bra att prata med en kurator om man inte mår så bra, kunna prata av sig lite om allt ❤️

Svar: Nämen gud, tack så hemskt mycket!! <3 Ja, det är extremt bra att prata av sig med någon som inte direkt känner en och som bara utgår från det personen får reda på just då. Det är nog ganska bra ^^
Tenshin-kun

Mia
2019-11-03 @ 14:42:09
URL: http://tanthuset.blogg.se

Tittar in till dig för att säga, att du har gjort en jättefin målning av din syster, helt outstanding!

Svar: Åååh Tack så hemskt mycket! Snällt av dig! <3
Tenshin-kun




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0