Mina cosplays genom tiderna

 
 
 
Hej! Nu kommer det inte något vanligt inlägg. Tänkte mer i detta inlägg skriva om mina cosplays jag haft genom tiderna och varför jag just valt dem karaktärerna osv!
Tänkte det hade varit ganska intressant att se utvecklingen och karaktärvalet! :) 
 
 
1: Miku Hatsune
 
Min första peruk var Miku Hatsune från Vocaloid. Tyvärr så blev den extremt tovig och nu så har jag skänkt den vidare till någon annan som kanske kan rädda den. 
Anledningen till att jag valde Miku Hatsune var för att jag ÄLSKADE Vocaloid under högstadiet och jag tittade samtidigt på en cosplay-kanal på youtube som cosplayade Vocaloid karaktärer.
 
 
2: Gumi Megpoid
 
 Min andra peruk jag skaffade var till Gumi Megpoid, som nu blivit min typ rollfigur när det kommer till cosplay. Jag har kompisar som kallar mig för Gumi och jag älskar verkligen hennes låtar! Tyvärr så pajade denna peruk också, så den har också blivit bortskänkt :) 
Skaffade även en svart skoluniform som jag använde till henne så jag skulle passa till hennes låt ''Coward montblanc''. Denna uniform är också såld :) 
 
 
3. Yuno Gasai
 
 
Den äldsta peruken jag har i mina ägor. Men jag älskar den så mycket och Yuno är verkligen en favorit att cosplaya!  Jag har även hennes skoluniform, men jag gillar den inte alls, så försöker sälja den! Jag älskar serien Mirai Nikki/Future Diary för jag gillar lite ''Gory'' serier och Yuno är ett psycho, så jag älskar henne!
 
 
4. Luka Megurine
 
En annan peruk som tyvärr också blivit bortskänkt då den verkligen gick sönder. Men jag skaffade även Luka's peruk från Vocaloid. Jag vill införskaffa mig den igen och skaffa några av hennes kläder då jag älskar Luka's låtar! 
 
 
5. Tenshin (OC)
 
Skaffade en peruk som jag försökte göra om så den efterliknade min OC Tenshin. Men hatar verkligen den peruken. Så jag har klippt den och använder den till Frollo ist...
 
 
6. Yoshino
 
Fick denna cosplay i födelsedagspresent och jag storbölade. Den var så jäkla fin! Men jag kände att jag växte ur henne då hon är en liten flicka i animen, så jag sålde den tyvärr. Men jag älskade att cosplaya henne <3 
 
 
7. Gumi Megpoid (ny)
 
 
Skaffade en ny peruk för Gumi, och den är så mycket finare så jag är mycket nöjdare med den. Använder den än idag när jag cosplayar henne.
Har även skaffat hennes outfit också. Så jag älskar den!
Har även fixat iordning en Matryoshka cosplay som jag också älskar att bära! :) 
 
 
8. Kagamine Len
 

Vi behöver inte prata om denna.. så jäkla ful. Men ja, cosplayade Len lite också. Men den peruken är typ bortskänkt också.
 
 
9. Frollo
 
Japp!
Jag costestade Frollo och sedan gjorde jag hans cosplay som blivit väldigt omtyckt på konvent. Men jag har kommit ur min obssession över honom, så tror intej ag kommer cosplaya honom något mer. 
 
 
10. Mahiru Shinya Banba
 
Älskar verkligen serien Akuma no Riddle, och jag föll för karaktären Mahiru, så jag fick lov att cosplaya henne. Vill gärna utveckla den någon dag i framtiden genom att skaffa en stor hammare :) 
 
 
11. Ron Stoppable
 
Cosplayade Ron tillsammans med en kompis som Kim. Var så jäkla kul. Sålt den tyvärr dock... :( 
 
 
12. Nidalee
 
En av mina favoritchampions från League of legends. Så det här var min första egensydda cosplay jag gjorde (extremt slarvig och hatar verkligen den). Har sålt peruken dock, men vill gärna göra om henne någon gång! 
 
 
13. Daryl Dixon (costest)
 
Skaffade hans väst och så gjorde jag en snabb costest. Har sålt västen nu.
 
 
14. Chloe Price
 
Min ''spirit-animal''.. Alltså jag älskar att klä ut mig till henne. Hon är en av mina största förebilder. Jag skulle vilja vara så stark som hon är. <3 
 
 
15. Shuu Sakamaki
 
Skaffade denna cosplay då min kompis i Tyskland också cosplayade från samma serie och Shuu var min favorit. Han är nog enda kill-karaktären jag gillar att cosplaya fortfarande.
 
 
16. Envy 
 
FMA brotherhood var min första anime och Envy har alltid varit en drömcosplay för mig. Så jag sydde ihop den inför sommaren 2016. Jag vill gärna utveckla den igen någon gång då jag älskar att vara den avundsjuka larven.
 
 
17. Yuuko
 
Dusk maiden of Amnesia är en sån bra anime och jag tyckte så mycket om Yuuko-chan. Så fick cosplaya henne också! Men har tyvärr sålt den peruken också.. :( 
 
 
18. Chitaru Namatame
 
Skaffade en peruk så jag kunde cosplaya en annan favorit från Akuma no riddle, men det blev tyvärr aldrig av och peruken är såld..
 
 
19. Miku Hatsune (ny) 
 
Införskaffade mig en ny Miku cosplay (med kläder också) under Närcon sommar 2016 och jag tyckte det var så kul att klä ut mig till henne igen. Men tyvärr så blev mina bröst större och jag fick lov att sälja den :( 
 
 
20. Mark Jeffersson (costest)

I cosplayed as the teacher from Life is strange.. It was very funny, but will NOT happen again xD
 
 
21. Lucy/Nyuu

Jag älskar Elfen Lied. Storyn är så jäkla bra och Lucy är en sån stark karaktär. Så cosplayade henne! Vill skaffa hennes andra kläder också <3
 
 
22. Mion Sonozaki
 
Cosplayade Mion tillsammans med kompisar som var utklädda till andra i Higurashi. Var en sån rolig tid! Men har tyvärr sålt den cosplayen också. :) 
 
 
23. Rachel Amber
 
Skaffade en peruk så jag skulle kunna cosplaya som Rachel Amber, men har aldrig blivit av att jag skaffat riktiga grejer än. Men det kommer hända.
 
 
24. Kyou Fujibayashi
 
En av mina favoritkaraktärer of all time. Commissade en tjej att sy kläderna, men har fortfarande inte fått den efter typ 6 månader. Har betalat 250 kr redan.. men orkar inte höra av mig igen. Var dålig service av henne.. såå.. 
 
 
25. Yona 
 
Akatsuki no yona blev en av mina favoritanimes i början på det här året. Så jag tänker så skaffa hennes kläder och göra en riktig cosplay av den!
 
 
26. Lucoa
 
Behöver jag säga något?? 
 
 
27. EVA (Tatyana)
 
Cosplayade EVA i sommras från Metal Gear Solid 3. Jag tyckte verkligen om henne som karaktär och så var det väl kul att cosplaya något tillsammans med Thomas som följde med på Närcon. Kommer fortsätta cosplaya henne :)
(Sydde även dräkten helt själv!)


28. Freya Crescent 
 
Final Fantasy 9 är ett spel som jag började spela på förra året tror jag? För det var ett spel som Thomas verkligen tyckte om, så jag spelade det också. Jag föll för Freya som karaktär också och sydde då denna cosplay i somras. Är helt okej nöjd med den. Men jag var väl lite för slarvig. Haha..
 
 
29. Jason 
 
Förra året så föll jag för Fredag den 13de spelet och sen filmerna. Så jag ska försöka fixa ihop dem riktiga genderbend kläderna för Jason! :)
 
 
30. Salvador
 
La casa de Papel är en favorit serie just nu, så har skaffat dräkten, lite sedlar och även en mask! Ska bli så kul att ta riktiga bilder när masken kommit nästa vecka! 
 
 
 
 
Blev ett väldigt långt inlägg det här. Men tyckte det var intressant! :) 
 
Har cosplayat väldigt många. Men det är inte så många av dem som jag har riktiga kläder till tror jag? 
Fler kommer det bli. Det kan jag lova er! :) 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0