1a advent

'' There's always a 
reason to smile ''
 
 
Glad första advent!
Jag är hemma och blivit med förkylning, så jag har inte fått så mycket gjort i helgen tyvärr. 
Men jag ska försöka att plugga lite fysik strax, men kände att jag vela skriva ett kort inlägg här först. 
Var ju en vecka sedan igen. 

Kommer kanske skriva ett till sen om hur det är att vara jag som demisexuel, då många inte vet vad det innebär och då tycker jag att det hade varit intressant att förklara lite hur det är för mig och varför jag känner att det passar in på mig så bra. 
Läste ett inlägg igår på engelska och kände att typ allt passade in på mig, så känner att jag vill dela med mig av det i mina egna ord. 
 
Annat som hänt i veckan är väl att jag fick ut min tentamen som jag kuggade och det fattades 2 poäng för godkänt, och jag tyckte att sakerna jag fick -poäng på var väldigt dumma, så pratade med min lärare i fredags och han skulle gå igenom den en gång till, så imorgon får jag veta om jag blir godkänd ändå eller inte. Vill inte ha för höga förhoppningar, men jäklar vad glad och lättad jag skulle bli om jag blir godkänd ändå. 
Men ja, vi får se vad han känner.

Jag ska försöka att fokusera på delen vi håller på med nu, och plugga inför omtentamen efter imorgon om jag behöver det. Känner att om jag blir godkänd så vill jag istället kämpa med det vi gör nu än att fokusera på det jag kanske klarat ändå. 
Kanske dumt att vara så inställd på att bli godkänd då jag kommer bli jätteledsen om jag kuggar, men känner att det är så mitt huvud känner just nu, så ska inte kämpa emot det. 
 
Utöver fysiken så har jag pluggat igenom hela matematik-boken så jag verkligen är i fas i den, då vi har tentamen i nästa del den 16 December och känner att jag vela fokusera på fysiken främst nu. Men ska givetvis plugga mer matematik., annars kommer jag nog inte klara den tentamen heller, och då förlorar jag bidraget och lånet från CSN och kan inte studera klar. Så måste klara matematiken och fysik-omtentan. Annars så är det bye-bye. Och den pressen är så jäkla jobbig att ha, då det känns så skönt att jag äntligen tagit mig vidare och strävar mot mitt mål... 
 
Nu ska jag käka lite middag och skriva det andra inlägget antagligen. 
Hoppas alla har en bra söndag och att den kommande veckan kommer med trevliga överraskningar. 
Kram på er!!

''Don't regret the past,
learn from it ''
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0