Vad händer och mina planer

'' You have the power to say:
This is not how my story will end
'' 




Nu var det längesedan som jag skrev någonting här. 
Tror senaste inlägget var från när jag flyttade in i lägenheten i Mora. 
Så det har hänt massvis med saker efter det, men jag kommer inte gå igenom allt då mycket är alldeles för personligt och som omvärlden kanske inte har någonting med att göra.

Som vissa av er kanske vet så bor jag hos min pappa igen, då förhållandet mellan mig och Thomas inte fungerade längre då han inte kände att det var rätt. 
Jag respekterar hans beslut och vi båda har fortsatt kontakt då vi fortfarande vill kunna umgås med varandra i framtiden främst. 

Strax innan Thomas ville göra slut så förlorade jag även jobbet på Maxi, då dem inte ville ge mig en fortsatt anställning där, trots jag varit där sedan 2016 och har lärt mig massor. (visst, man fick inget ''hejdå'' heller där, vilket känns jävligt trist...)
Men jag ska ta med den kunskapen till framtida jobb. 

Sen fick jag även besked om att en nära släkting till mig har blivit sjuk, vilket har gjort mig väldigt ledsen och orolig. Men jag besöker henne så ofta jag hinner och kan <3 

Som ni kanske ser då så har det hänt jävligt mycket för mig på så kort tid. Det är även massa småsaker däromkring också som fått mig att må dåligt. 
Men nu äntligen så ser jag livet mer positivt, och jag ser ljus i det mörka rummet jag befunnit mig i. 

~

Mina planer just nu är att ta körkortet. Jag har mitt teoriprov om exakt 2 veckor idag, och sen uppkörningen på onsdagen om 2 veckor. 
Jag är skit nervös, men jag kämpar verkligen för att ta det, så ett av mina livsmål är avklarade. 
Jag pluggar teori varje dag, så jag har väl typ lärt mig väldigt mycket, men känns som att jag måste plugga ännu mer stenhårt inför provet. Man får ju inte ha för många fel liksom. 
 
Det som troligtvis kommer hända efter det är att flytta till Uppsala och börja om mitt liv där, då min farmor sa att min faster har ett rum ledigt hos dem som jag kan få flytta in i, men jag ska prata mer med dem om det i helgen om dem kommer upp. 
Jag ser jättemycket fram emot det, då det troligtvis finns mer jobbmöjligheter där och sen för att jag ska fortsätta mina studier efter sommaren för att försöka ta mig in på veterinärutbildningen. 

Jag har ju alltid velat bli veterinär, enda sedan jag var liten, men jag fegade ur och riktade in mig mot andra yrken, tills Thomas mamma lyckades övertala mig till att kämpa mot mitt mål. Hon är så snäll. ~


Men nu ska jag sluta skriva här så jag kan fortsätta plugga teori och ta det lite lugnt, och så ni slipper läsa massa onödigt krafs. 
Jag ville bara uppdatera här så ni vet vad som hänt, samt så jag kan fortsätta skriva här om vad som händer i mitt liv. 
Jag vill ju börja blogga, men jag har varit så upptagen förut, men nu jävlar :)

Ni får ha det så bra och tveka inte att höra av er till mig, jag blir bara glad då <3 


 
 
 
'' It is during our darkest moments
that we must focus to see the light '' 



 (Klippt även bort typ 15-20 cm hår)
Senpai
2018-09-04 @ 10:22:07

Du är en stark och underbar person Bunbun jag är så stolt och glad för dig.
Du har varit igenom så mycket men ändå tagit dig ur det och det är så starkt av dig <3

Svar: Tack Senpai! <3 Det värmer att läsa detta~< 3 Kram!!
Tenshin-kun




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0