Körkortet på G?

'' Life doesn't require that we be 
the best, only that we try
our best ''

 
Nu ska jag skriva igen. 
Jag vill ju som sagt börja skriva mer på bloggen för att uppdatera om vad som händer omkring mig. 
Främst för min egen del, så jag kan blicka tillbaka och se vad som hänt i mitt liv.
Men det gäller ju att ha tid att skriva. Vilket jag har, men jag får aldrig ''feeling'' för att skriva något.
Men nu jävlar.

Jag jobbar ju som sagt med körkortet nu för fullt, och om precis 1 vecka så gör jag teoriprovet, och sen onsdagen efter det så uppkörningen. 
Jag är så stressad och så nervös. 
Men körskollärarna är så trevliga och jag har lärt mig så mycket på så få lektioner. Jag har 4 hela lektioner kvar + 1 halkbana och uppvärmningen innan uppkörningen.
Tror jag kommer klara detta, men jag har mycket kvar att lära. 

Idag sov jag extremt dåligt (inte pga valet som många kanske tror) och jag vet inte varför, men jag sov ungefär bara 3 timmar. Så efter detta inlägg ska jag lägga mig och vila någon timme innan jag ska ner till teorilektion vid 17. 
Jag körde nyligen på skolan i 2 timmar, t.o.r till Mora och lite inne i centrum. Jag tyckte det gick bra, även fast jag var ''dålig'' på vissa saker. 
''Gör om, gör rätt''. Jag ska inte tänka mer på det jag gjorde fel, bara att jag inte gör om det igen :) 

Gällande valet så ja, jag röstade inte. Folk anser nog mig vara en ''skam'' eller whatever för det. Men det har hänt så mycket kring mig den senaste tiden så jag har inte haft lust eller tid för att gå igenom alla partier och finna det ''rätta''. Men jag lovar att nästa val så ska jag rösta då jag troligtvis har mer tid att fördjupa mig i det.
Känns dumt om jag bara skulle rösta på någon bara för att. Jag vill vara säker på att den som får min röst är värd min röst. 
Det är därför valet inte höll mig vaken under natten, för jag är ointresserad av det. Jag kan bry mig sen om det blir skit i Sverige, än att vara orolig för något som kanske inte ens kan hända. 
 
Jag hoppas iaf att det ''rätta'' partiet vann och att Sverige kan bli mer jämställt och att livet blir enklare för många människor. ~


Hoppas alla får en fortsatt bra dag. Nu ska jag gå och vila lite.


'' Don't try to be perfect.. 
Try your best, learn from your mistakes, 
and move on. You're already one step
ahead of your past'' 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0