November- feelings

'' Some days, she has no
idea how she'll do it.
But every single day,
it still gets on''

 
Jag är fortfarande extremt dålig på att uppdatera här.
Men jag tror jag ska försöka skriva minst 1 inlägg i veckan, för min egen skull. 

Jag har under den senaste tiden inte mått toppen, tyvärr. 
Jag blir lätt ledsen och nedstämd. Och orsaken är jag.


Exempelvis är när jag är själv hemma hos pappa på kvällen, så börjar mitt ''inre-jag'' att snacka en massa skit till mig. Trycker ner mig själv helt enkelt.

Jag hör mig själv säga saker som;
- Ingen tycker om dig
- Du är bara en börda för alla
- Du är ful och äcklig
- Du har ingen framtid

etc.

Och det gör ju självklart så att jag mår piss! 
Jag får ångest och kan ibland få panik-attacker. 

Jag sover dåligt många dagar, och jag är konstant orolig över att göra någonting fel, och att förlora jobbet, att misslyckas i skolan när jag ska börja plugga igen.
så jag måste helt enkelt lära mig att tycka om mig själv istället för att se ner på mig själv :) 


Jag är annars jätteglad och lycklig! Så tro inte att jag går runt och är olycklig hela dagarna, för det är jag inte! :)
Men det kommer dagar ibland då jag bara vill sova för att slippa vara vaken och tänka. 

Men jag har en underbar pojkvän, väldigt goda vänner som jag kan prata med, en familj och min lilla bebis <3 
Så jag är lyckligt lottad! 
Men jag känner mig ibland som en börda för dem. 


Men jag har äntligen sökt hjälp.

För några veckor sedan så kontakta jag vårdcentralen i Orsa och gick på mitt första möte i Onsdags då sjuksystern skulle ''kartlägga'' hur jag mår osv. 
Och det kändes bra. 

Så imorgon ska jag ta ett blodprov och lämna in några papper som jag ska fylla i, för att ta reda på om jag har någon sjukdom, eller brist på något eller om jag bara är en känslig person :)
Det känns så skönt att äntligen veta att man försöker kämpa mot att må toppen igen! :)

För när jag mår såhär så drabbar jag ju folk omkring mig och mår ännu sämre. Haha. 
SÅ nu ska jag få slut på det! :) 
 
 
Jag är på bättringsvägen, det vet jag.

Men jag måste börja organisera mer, typ skriva ''kom-ihåg'' lappar om saker jag behöver '' bevis på '' 
Och börja planera dag för dag. Eller något. 

har ni något tips på hur man kan ''må bättre'' i sin Vardag, skriv gärna det så kan jag prova mig fram tills jag hittat det rätta för mig! :) 


Men nu ska jag jobba lite med mitt CV, och fylla i dem där jobbiga papprena osv. 

Hoppas alla har det bra !!!
 
 
'' Be strong now,
things will get better,
it may be storming now, 
but it can't rain forever ''  



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0