Kompiskväll och Zombies

'' Time and good friends
are two things that
become more valuable
the older you get''
 
Denna helg har varit extremt mysig och trevlig!
Så jag tänkte att jag kunde berätta lite om vad som hände osv. 
 
Fredag:
Dagen började med att jag gick upp och tog en dusch för att sedan ta bussen in till Mora där jag skulle möta min älskling Thomas för att köpa nya skor åt honom. 
Men Thomas svängde förbi mig här i Orsa ist, då han varit i Älvdalen över kvällen, så han tog en liten omväg för att göra det. <3 
 
Vi åkte sedan till Mora då och köpte nya skor och kläder, och jag köpte en bok som jag ska skriva allt möjligt i som har med MIG att göra.
ex. En biografi, min ''bucket list'', mina upplevelser och mina nära och kära <3 

 <- Framsida   <- Första sidan
(Kommer fylla i den mycket mer. haha!

Sen efter att vi var klara i Mora så åkte vi till Rättvik för att gå på Rättviks marknaden och träffa Patricia, Alex och Jocke a.ka Belgien (Lars och Spike var också med) 
Vi överraskade dem med att vi var där, även fast Patricia visste om det och döljde det för killarna.

Vi gick genom marknaden (hoppade över mycket för det blev varmt och stressigt (haha) 
Så vi gick till Hemköp och handlade till middag, vi grillade.. mums mums <3 

Efter vi handlat så gick vi till Systemet och köpte lite go' dricka! :)
Blev int så mycket, men ändå.
Lite fest blevre iaf. haha!

Sen åkte vi till stugan och började fixa iordning mat och grill (Extremt dåliga engångsgrillar.)
Men efter många försök så blev maten klar och extremt god. :) 

Vi spelade sedan brädspel och jag påbörjade min ''Jag'' bok medans de andra spelade. 
Alla var glada, nakna och fulla.. en del var faktiskt väldigt fulla..

Nejdå.. haha!
Taget från en låt ;) 

Efter mycket dricka och snax, så gick vi till sängs. 

Lördag:
Dagen började med att jag vaknade 5:30 och ser Alexander sitta vid köksbordet och glo mot ingenting och vi signalerar till varandra att vi är vakna.
Sedan vaknar de andra också och frågar mig vad klockan e och jag säger halv sex och Alex blir helt till sig. Han trodde det var mycket senare *lol*
Så vi alla somnade om och vaknade igen vid 9:30, då jag och Thomas skulle gå upp för att göra oss iordning för att åka till Örebro för Zombie Escape. 
Vi duschade och åkte ifrån stugan och lämnade polarna där. 

Vi åkte genom Borlänge och köpte Subway till frukost och sen efter lite mer än 2 timmar så kommer vi fram till Stråssa, där evenemanget var. 
Allt börjar med att vi kör mot anläggningen men ser två militärer längre fram som vinkar fram oss och ber oss stanna bilen mellan dem. 
Thomas vevar ned rutan och dem börjar fråga vad vi gör där och ber om Thomas legitimation osv. (Skit kul. haha! Kändes så verkligt)
Sedan säger dem att vi får köra fram. 

Vi parkerar och går in i byggnaden för att registrera oss och får veta då att vi är EN grupp på 2 pers.. alltså jag och Thomas. Vilket gjorde mig ännu mer nervös över det hela (Jag är väldigt lättskrämd gällande sådana saker. så Hela grejen var läskigt för mig. haha)

Efter en lång väntestund så ropar dem upp vårt nummer, men då visades det att två yngre tjejer också hamnat med oss (skönt. haha)

Så vi beger oss till lokalen vi ska få information, vapen och ficklampor i. 

Vi får ett järnrör, en brandyxa och två ficklampor och sen skickar dem in oss i en byggnad med blodiga rum och trasiga möbler, döda kroppar och allt. 
Jag var extremt nervös. För jag hade bara en ficklampa. Haha.

Sen efter ett tag så hoppar en Clown Zombie fram och attackerar oss, men de andra lyckades mörda den.

Vi går vidare, undersöker rum, en grupp kommer förbi oss och sen hittar vi rummet med botemedlet och jag får uppgiften att bära väskan. 
Vi går djupare ned i byggnaden och det blir dammigare och rökigare, ju längre ned vi kommer och det blir svårare att se när Zombies dycker upp. 
Thomas går längst back, jag framför honom och tjejerna framför mig.
Men då helt plötsligt flyger en zombie kvinna på mig, men de andra lyckas mörda henne och jag är okej.
Sen längre fram när vi står still så ser jag ett ansikte komma mot mig i röken och den börjar slita i mig (Thomas märkte int den i tid).. så jag blev infekterad *sad face*

Jag blir attackerad återigen längre fram, men är ju redan infekterad.. så Im good. Lol

När vi närmar oss slutet så har totallt 4 grupper kommit ikapp och gått förbi oss (vi gick segt genom bygnaden. lol) 

Och då när vi kommer till tunneln till helikopterplattan (som var vårt mål) så skriker Militärer på oss att lämna våra saker och ställa oss mot väggen med händerna mot den. 
Jag förstod direkt vad som skulle hända.
De infekterade skulle bli avrättade, medans de som är friska skulle få gå. 
Militärerna ber oss som är infekterade att sätta oss ned, vilket jag gör och några till gör (samt en av tjejerna som var i vår grupp gör).
Thomas står bredvid mig och sen säger militärena att de som är friska skulle ta ett steg bakåt och vända sig om. 
Han ber dem sedan att ta väskorna och följa med en av dem. Och Thomas tittar bak på mig och följer sedan med dem. 

Militären som är kvar går sedan fram till oss och säger '' Har ni en gud, så be till den nu''
och börjar skjuta oss en och en i huvudet med en oladdad luftpistol.

So.. I got killed. Lol

Men sedan fick vi gå ut till de andra och åka hem.

DET VAR GRYMT HÄFTIGT!! Jag vill göra om det igen! Haha! <3 
 
 
Tack för denna helg älskling och ni andra <3
 
Kram på er!! <3 

              
 
 
 
'' When there's no more
room in hell,
the dead  will
walk the earth '' 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0