Hårfärgning, Borlänge, studier mm

Nu har det hänt mycket igen, och jag har inte hunnit/orkat skriva någonting om det. Haha

Så detta inlägg kan bli lite långt, vill bara varna er. :)

Lägenhet
Vi börjar med att jag och Thomas har skrivit under hyreskontraktet för lägenheten vi kollat på, så det blir att flytta in den 1 Januari!! OCH JAG LÄNGTAR SOM FAAAAAN!! <3 
Har längtat jättelänge på detta, då jag vill tillbringa hela mitt liv med den karln <3 Han är det bästa som finns!! 
PUSS! <3 


Hårfärgning
Sen under förra veckan så gick jag in i någon ''fas'' eller något och gick ner och blekte håret hos hårteamet här i Orsa, då både jag och Thomas tycker jag passar bättre i ljust än i det mörka tråkiga håret jag hade innan. 
Det tog väl lite mindre än 6 timmar att bleka och färga håret, samt styling. 

Här är en före-bild som frisören tog:

 

Som ni ser.. tråkigt och äckligt. 

och Såhär blir slutresultatet! 

 
Jag är sjukt nöjd!
Blir ev. en till blekning osv i Januari/Februari om jag vill göra det så ljust som jag vill, men det beror helt på tid och pengar.
Kostade 1400 kr att göra detta, så kommer bli samma om jag vill görat igen. Lol


Studier
Jag har fått erbjudna platser till de tre kurserna jag sökt på komvux (Samhällskunskap, Historia och Matematik 3). Så jag kommer troligtvis att börja plugga efter nyår också! 
(Har redan köpt Matematik boken och börjat plugga lite. hihi) 
Jag upptäckte dock att jag bara läser på 50%, vilket innebär att jag kommer bara få ca 1400 kr i bidrag, vilket är alldeles för lite, så kontaktat yrkesvägledaren och då skulle jag få välja ut några fler kurser jag är intresserad av för att se om jag kan få läsa dem också för att komma upp i 100%. 
Men det kommer jag få svar om nästa måndag! :) 
Hoppas hoppas!

Körkort
Jag har tyvärr inte pluggat så mycket körkort på sista tiden då det är mycket annat som händer omkring mig, men jag ska ju påbörja mina övningskörningar på trafikskolan efter nyår, så det händer JÄVLIGT mycket i början av 2018 för mig. Haha:
Men det kommer kännas så grymt amazing! :) 


Borlänge med Pappsen
I Fredags så åkte även jag och Pappa till Borlänge för att handla lite julklappar och krims krams.
Jag köpte min sista julklapp till Thomas där, samt lite annat.
Vi köpte även 10 flyttlådor, så jag kan påbörja att sortera och packa ihop mina grejer tills flytten! :)
Det var extremt mysigt att åka iväg med pappa dit, och att hitta på lite saker med honom. 
Är ju lite tråkigt att jag ska flytta ifrån honom och ta med mig Sotis. Haha. 


Bio-dejt
Sen igår så åkte jag till Mora för att gå på Solsidan tillsammans med min älskling. 
Jag har inte tidigare tittat på Solsidan, så hade inte sån bra koll på karaktärerna osv, men filmen var ändå rolig tyckte jag. 
Det var mysigt att gå på bio med Thomas, även fast bion var fullpackad. 
Men att ha Thomas i närheten är så myyyyysigt <3 


Närcon Vinter 2018 och Cosplayideer
Några av er kanske vet det redan, att jag köpt min Närcon Vinter biljett.
Jag gick ju inte i sommras då jag ville jobba och tjäna ihop pengar till resan jag och Thomas gjorde, så jag ville verkligen inte skippa Närcon vinter nu.
Evenemanget sker under 21-25 Februari, så blir ett litet tag! 
Så hinner träffa mina polare som går dit och träffa nya, härliga människor!

Jag har dock haft massa tankar kring cosplays jag vill ha med mig osv, då jag säljer typ alla jag äger.
Jag vill beställa en ny, men känner att jag inte har pengarna eller tiden till det.
Så blir troligtvis att jag tar och gör någonting Casual iår. 
Kanske går som Mion och Banba, då jag har dräkter till dem.
Aja. är ju gott om tid tills dess! :) 



Nu tror jag inte det är något mer jag ska skriva om.
Tror jag nämnt det mesta. Haha :)

HOPPAS ALLA HAR DET BRA!

KRAM!!
 
★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★
2017-12-05 @ 20:31:33
URL: http://www.saramadeleine.se

Så roligt att läsa :). Riktigt roligt också med dina studier :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0