Praktiken - Omdöme!

Okej!
Nu tänkte jag skriva lite om praktikplatserna jag varit på! :)

Först och främst så var jag, och min Kompis Teresia, på Lindänget Mjölk AB, som är en ladugård i Orsa som föder upp mjölkkor~ 
 
Dom två veckorna var slitsamma och tröttsamma, men dom var helt underbara!<3
Dom var hur trevliga som helst där nere, och sen såklart så blev allt mycket roligare när Teresia var med :)
Vi fick se på våran första kalv som föddes~ och det var otur att det blir ett tvillingpar där tjuren tyvärr avled :( 

Men kvigan kallade vi för Cristal under tiden vi var där, för hennes ögon var så underbart fina, påminde mig om kristaller (kanske passande för namnet? )

Men första kalven som föddes där, som vi inte såg på när hon föddes, döpte vi till Sandy<3
 
Oh, va jag saknar ladugården där nere~
 
Men vi började 07:00 och slutade 16:00 ~  

Men tiden gick ganska snabbt för det var så underbart roligt där nere, och jag och Teresia funderar på att besöka dom nu i Sommar någon dag för att se hur dom mår~ ^^
 
Dom andra två veckorna så var jag på Björnparken i Grönklitt~ 
 
Och dom två veckorna var den bästa praktikplatsen jag någonsin varit på!<3
Jag vill så gärna dit igen och jobba~ Så jag hoppas på att få sommarjobb där nästa år~<3

Det enda jag fick göra dårå, var att skära kött och fixa iordning mat~och mata alla djuren >w< 
Men att få umgås med dom som jobbade där~ Deras trevlighet och gemenskap var underbar!!<33
Sen att få se varg-valpar också<333
 
och dom två sista praktikveckorna var på Arken Zoo (har en dag kvar imorgon)
Dom är väl trevliga på Arken Zoo, men jag finner inget intresse alls för att jobba i en Zoo-butik~
SÅ dom två veckorna har varit ganska tråkiga, det är typ bara morgonen då man får jobba med smådjuren som är okej~
Sen att hjälpa kunder är också jätte kul! :'D haha~ När jag kan hjälpa dom ofc~ 
 
 
Men det är allt jag har att säga ''Kortfattat'' om mina praktikplatser<3 
Jag skulle kunna skriva så mycket mer om ladugården och Björnparken<3
Men ja.. haha!

Ha det bra så länge, så får ni läsa mer i mitt nästa inlägg<3
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0