Cosplay Tag - Timeu

Okej! Jag tänkte göra en Cosplay Tag - thingie- för att ni ska få reda på mer om varför jag cosplayar och när jag började osv :)

Och för er som inte vet vad cosplay är sä är det när man klär ut sig till (Vanligtvis) någon karaktär från t.ex ett spel eller en anime :'D

Let's start!

1. Vad fick dig att börja cosplaya? 
Det är nästan svårt att komma ihåg ;3; Men jag har för mig att det var för att jag ville bli som Supamame (En cosplay grupp som gjort Vocaloid live actions). Så jag och Mamma beställde min första peruk :'D Miku~

2. Hur länge har du cosplayat?
Jag började cosplaya någon dag innan min Födelsedag i 8an~  såå... *räknar ut* 
.
.
.
Jag var nog 14-15 år :'D
 
3. Hur många cosplays har du?
Jag har fler peruker än dräkter~ 
har 8 peruker :P + Den jag beställd och KANSKE den vi fick om inte nu mamma vill sälja den :') (var en Makoto peruk från FREE!) 
Dräkter så har jag 6 stycken tror jag att det är :'3 Fast det är ju främst skoluniformer ^^''
 
4. Hur får jag mina dräkter?
Jag och Mamma beställer från Ebay :'D

5. Vilken var din första cosplay?
Om bara peruk räknas så är det Miku, annars är det Gumi - Panda hero :'D
 
6. Vilken är din favoritcosplay?
Som jag äger så är det troligtvis Yoshino~<3 och Gumi OwO

7. Vad är din favoritsak med cosplay? 
Jag kan bete mig som jag vill och jag trivs att ha cosplay på mig~<3

8. Har du några cosplay problem? 
Ja, några stycken :p 
exempelvis så är det att jag inte vågat mig på linser ännu och att jag inte skaffat några skor till någon av mina cosplays D: För skor är dyrt ;___;

9. Vilken är din nyaste cosplay?
Min nyaste cosplay är Mahiru Shinya Banba från Akuma no riddle~ Men hennes peruk är ''försenad'' så får se om den hinner komma innan Närcon Vinter :'D

10. Vilka är dina drömcosplays? 
Det är väldigt många faktiskt D:
Så kopierar listan på dom jag troligtvis kommer göra först ^^
*Kopierar*
.
.
.

Tama - Selector Infecter/Spread WIXOSS (Ska försöka sy den själv :D )

Gumi Megpoid - Duke venomania  ( Om min senpai vill vara Gakupo's version<3 )

Gumi - Invisible 

Sagae Haruki - Akuma no riddle

Chitaru Namatame - Akuma no riddle (Romeo version) 

Nidalee - LoL

Beth Greene - The Walking Dead

Frollo - Ringaren i Notre Dame

Esmeralda - Ringaren i Notre Dame

Sub-zero - Mortal Kombat

Shuu Sakamaki - Diabolik Lovers

Jibril - No Game, No Life

Här är den koooorta listan >w<


Men det var alla frågor :'D 
Har ni fler får ni ju fråga xD haha


Kram! :D

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0