Mitt projekt


Hej!
Nu var det längesedan igen.

Men nu har jag något lite mer intressantare att skriva om, då jag tänkt skriva om mitt ''projekt'' ! 
 
Som de flesta vet så är jag en Cosplayer (Jag klär ut mig till olika karaktärer från olika spel, animes, serier etc) och jag har tagit det lite lugnt sedan 2016, då jag gjorde mina Frollo och Envy cosplays. 
Men nu vill jag börja med cosplay på riktigt igen, då jag tycker det är så kul att bli någon annan och ev. träffa fler med samma intresse!

Jag kommer ju gå på Närcon Sommar i år, tillsammans med Thomas, och då vill jag vara klar med mitt projekt.
Först var tanken att jag skulle göra karaktären till vintern och delta i tävlingen, men då förstod jag hur pressad jag skulle bli.
Jag syr typ aldrig, har inga mönster att gå efter och jag har ALDRIG gjort ett riktigt prop (vapen) förut. Så jag bestämde att det får bli till sommaren istället och att jag INTE kommer tävla med den.


Detta är karaktären jag ska göra:
(Tog min egen bild. Haha)

Hon heter Freya Crescent och kommer från spelet Final Fantasy 9, som jag spelade Förra året. Freya blev helt klart min favorit karaktär och jag beslöt mig under spelets gång att någon gång ska jag cosplaya henne, och nu är det dags !

Jag har köpt tyget för Bannern hon har på framsidan och sedan jackans och hattens tyg (som kostade 749 kr/5 m) *sad face*
Men jag har inte börjat sy ännu, då jag vill börja med hennes Spjut, Javelin. 

Jag köpte först en stor frigolitskiva, men det var ett dumt misstag då den bara gick sönder osv. 
Så jag åkte och storhandlade idag.

Köpte:
Liggunderlag
Träningsmattor i Skummplast
Varmluftspistol
Lödpenna
Slip/gravyrmaskin
Limm
Penslar
Sax
Öljettsett
Och två orange t-shirtar som jag ska försöka göra byxorna av!

Jag ska skissa fram fler mönster ikväll till spjutet och sen påbörja arbetet av det! :)

Allt har hittills gått på minst 2500 kr, så detta blir en dyr cosplay. Men förhoppningsvis blir den bra och att jag älskar den! :)

Hoppas alla har det bra!

Jag kommer fortsätta uppdatera hur det går under tiden!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0