Frollo cosplayen

''Choose me, or the fire''
 
Jag kom på igår kväll att jag glömt lägga ut bilder på min Frollo cosplay~ 
Och skriva lite kort om hur jag gjorde den! *tumme upp*
 
Så let's begin!
 
Det började med att jag fick min symaskin av min pappa och farmor <3 (tacksam för den är helt grym och sktifin ) 
Och innan jag beställt tygerna så tränade jag flera gånger på att göra hans ''dräkt'', med andra tyger som jag fått av Farmor som jag ändå inte tänkt göra någonting seriöst med. 

Sen beställde jag även tyger fårn tyg.se, och totallt gick nog allting (de olika tygerna, band och kristallerna) på cirka 320 kr~ 
Så när jag fick tygerna så började jag!
Jag mätte och ritade ut på det svarta tyget och klippte sedan ut de två kroppsbitarna och de två ärmarna. Sedan så lade jag ärmarna på det röda silkes (?) tyget och klippte ut ''exakta'' kopior. 
Jag sydde sedan på det röda på de svarta ärmarna, då Frollo har rött som undersida~ 
Efter det så sydde jag ihop allting, vilket tog en jävla tid :p

Jag märkte då att den blev kortare än vad jag räknat med... *sad face*
 
Jag sydde sedan på the lila bitarna på underdelen, ärmarna och vid nacken (Tog också en jävla tid!!) 
Sen var jag klar med själva dräkten! *tumme upp* 
 
Sen var det för mig att påbörja hans.... axel-vaddar-sak ~ 
Jag sydde det mesta av den hemma hos mamma, och den tog också massa tid *lol* 
 
Sen när den var klar så var de mesta klart av det ''viktigaste''!

Mamma var snäll nog att fixa de inre ärmarna åt mig som sitter åt kring armen, vilket hon gjorde av en gammal tröja hon hade hemma! *tack mamma<3* 
 
Efter det så fixade jag ringarna hemma hos Patricia på boendet några dagar innan Närcon *Ha ha ha* 
 
Och nu till den jävla hatten / Hattarna~ 
 
Några vet att jag gjorde två hattar~ 
Jag gjorde först en, innan jag började sy på dräkten, med typ... fleece tyg ~ 
Men den blev för stor och sen banden var för tjocka, så jag blev ''missnöjd'' med den ~ *Men Sotis tyckte att den var en skön bädd* <3
Så jag gjorde en ny som var mycket mindre, och den blev jag mycket nöjdare med!<3
 
Så, det var kortfattat om vad jag gjort och hur jag gjort min Frollo cosplay~ 
Om jag skulle chansa på hur många timmar det tog för mig att göra den så skulle jag nog säga 24-35 timmar :p 
Ha ha ha
 
Aja!

Ha det bra! •w• 
 '' Be mine or you will burn!'' 
 
 
 
(Tagen av en fotograf/Besökare) 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0