Saker jag inte tycker om med mig själv

Ja, jag är en patetisk person. 
och nu kommer det efterlängtande inlägget om vad jag inte tycker om med mig själv! 
Jag lade upp en video för några dagar sedan på Snapchat om att jag vill skriva ett inlägg här på min blogg om vad jag tycker dåligt om mig själv...
Men jag ska skippa dom kroppsliga missnöjena, för dom har alla tjejer.. typ. Sen vill jag inte att alla ska få reda på precis allting om min kropp som jag inte tycker om. *lol*

Men ja, var ska jag starta?
Kanske med min avundsjukhet? 
Om man säger såhär, Avundsjuka är min dödssynd, och har säkert alltid varit det. 
Jag kan säga att jag har några av dödssynderna, men inte Lust, Högmod, girighet och frosseri (Jag var mycket frosseri när jag var yngre, enligt min storebror<3) 
Men dom andra, ja, men avund.. mest.. 
Avundsjukan är något jag verkligen inte vill ha.. det gör så jag mår piss :s

Jag blir avundsjuk på hur. ex. andra cosplayare ser ut, att mina kompisar pratar med andra personer osv.. och det suger.. för om jag ser en av mina kompisar prata med någon jag inte pratar med, så blir jag fett avundsjuk och kan bli ganska sur.. men inte så jätte länge.. hoppas jag :s Är nog det i några minuter bara.. men ja.. sucks.. 
Men anledningen till att jag blir avundsjuk för det är att jag är rädd.. rädd för att förlora vänner, vilket alla brukar göra.. men jag har förlorat så många vänner förut.. och jag vill verkligen inte förlora fler.. så jag blir avundsjuk och arg på personerna som försöker ta mina vänner ifrån mig.. (låter som en yandere.. men whatevah.. ) Det är något jag verkligen vill få bort, för jah vill verkligen inte känna avundsjuka.. 

Sen vreden.. hoho... Jag avskyr verkligen när någon trycker ned min fandom.. (det finns mycket mer, men tar det vanligaste först då det händer ofta). Det hände idag då en av mina kompisar tryckte ner min fandom för Daryl Dixon och Frollo.. det fick mig på jävligt dåligt humör, men jag tog det lugnt och slutade prata i den gruppen ett tag för jag ville inte säga fel saker.. Men ja, skriv inte dåliga saker om grejer jag tycker om.. det gör mig förbannad så det känns som att jag ska koka upp ibland.. speciellt om någon säger att jag har fel.. när jag verkligen inte har det.. opps..~ Sen har jag ett lågt temperament också.. *lol* Och det gäller allting.. människor som förargar mig.. och datorer/mobiler! haha!

Slöhet är ju ingenting att skriva om, alla ungdomar nuförtiden är mycket latare än vad dom var förr.. haha!

Men ja, dom ''dödssynderna'' är det jag har och vad som händer pga av dom.. Kan man väl säga? :/ 
Sen finns det många andra saker också som jag inte tycker om med mitt psyke? Kan man säga så också? o.o 
Det är väl mest att jag är så jävla blyg och nervös för precis allting! Jag klarar sällan av att göra vissa saker, exempelvis om jag ser en person jag alltid velat gå fram till och säga ''Jag älskar dina cosplays'' eller liknande, så vågar jag inte.. för jag är rädd för att bli ''utpekad'' eller liknande.. Så jag undviker sånt, jag vill verkligen inte att folk ska hitta saker som dom kan reta/behandla mig dåligt för.. Det är något jag verkligen försöker undvika..
Det är därför jag finner mig som en dålig kompis.. flickvän.. dotter? Jag vågar inte göra vissa saker, för jag vill inte att det ska gå dåligt.. jag har ett oerhört lågt självförtroende.. men det har blivit mycket bättre på senaste tiden iallafall! och jag är glad över det!<3
 
Sen en annan grej är att jag tycker om att bestämma... för det mesta om olika grejer. 
Jag brukar aldrig tycka om att bestämma vissa saker vi ska göra osv, men när det kommer till enkla saker som att välja vilken musik som ska spelas osv, så vill jag gärna bestämma, och om någon säger att min musik är dålig.. ''sur-time''.. 
*sigh* 
 
Jag tror inte jag ska skriva så mycket mer, tror ändå ingen läser det här.. ingen bryr väl sig om hur jag känner. hehe. 
 
Men nu går vi till lite positivare saker!
Om vad jag tycker är BRA med mig själv :)
 
Jag är inte girig, jag tycker om att ge mycket. Speciellt till vänner och familj. 
Jag delar gärna med mig av godis, läsk osv till kompisar, ibland köper jag även godis osv till andra. 
Jag försöker även stötta ALLA mina kompisar när dom behöver hjälp, det enda som dom behöver göra är att skriva till mig/ringa mig om dom mår dåligt, så stöttar jag dom så mycket jag kan! Jag kanske inte är så jätte bra på att komma på saker att säga, men jag hatar när kompisar/familj är nedstämda och ledsna. :c </3
Jag ler även så ofta jag kan nuförtiden, och saker som gör mig glad är att höra folk som tycker jag är trevlig, och söt ^//w//^ (När jag var parkeringsvakt så gick ett par förbi mig och kvinnan sa till mannen att jag var söt i låg ton) 
Det gjorde seriöst min dag då :'3 
Sen är jag väldigt rolig också, om jag får säga det själv.! haha!
Jag brukar även aldrig stänga någon ute, om någon skriver till mig för att dom har tråkigt, så svarar jag (om jag nu inte är för upptagen såklart).
Jag kan även ibland skriva till andra som jag knappt pratar med, men det har blivit mycket mer sällan, för jag vill seriöst inte att folk ska bli lessa på mig.. :/ Så jag undviker det också, och om folk vill/tycker att det är okej att jag skriver vill jag ska säga det så jag vet ^^
Sen är det också så, att om någon behandlat mig dåligt men vi fortsätter prata så skulle jag må piss om jag behandlar dom likadant tillbaka, jag är för snäll ibland.. och det är ganska dåligt, för.. ja :/ 
 
Sen finns det många fler saker också :3 haha, men dom får ni lista ut själva ^^

Men som ni ser så är jag en glad och trevlig tjej som för det mesta går genom dagarna med ett stort leende i ansiktet och försöker leva ut det bästa här i livet<3
 
Men jag vill tacka er som tog er friheten och läsa det här inlägget ^-^ Det gör mycket för mig att veta att någon bryt sig om att läsa det<3 Tack<3
 
Och här är en underbart fin bild på den bästa bebisen i Världen<3 + mig själv >w<
 
Ha det bra allihopa som läst det här!<3
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0