Praktik!

Nu var det ett tag sedan som jag skrev ett inlägg.. förlåt för det. 
 
Jag har antingen varit upptagen med annat, glömt bort bloggen eller inte haft någon ork att skriva, men nu har jag en del att skriva om!
 
Först vill jag säga att jag är 'klar' med år 2 på gymnasiet! Det enda som behövs nu är att göra klart praktikveckorna, men jag kommer inte återvända till skolan förens efter sommarlovet~ 
Det är jätte skönt att inte behöva gå i skolan. 

Men nu har jag praktik! och 3 veckor är avklarade och nu är det 3 veckor som återstår!
 
Dom första två veckorna så var jag och Teresia på en bondgård här i Orsa, som heter Lindänget Mjölk AB och det var grymt kul och dom vi jobbade med var hur trevliga som helst! Det var vädigt annorlunda från skolans ladugård och vi fick lära oss så mycket nytt. Jag fick även se 'en/två' kalvar som föddes. Det var två tvilling-kalvar, en tjur och en kviga. Tyvärr så dog tjuren då den hade för mycket slem i lungorna, men bonden gjorde ett tappert försök att rädda kalven, men tyvärr fungerade det inte. Men som tur var så överlevde kvigan som kom ut efter att tjuren dött (konstigt att förklara, jag vet..), och vi matade den kalven varje dag och vi döpte henne till Cristal då hennes ögon hade en liten blå nyans i sig<3 Men hon hade tyvärr problem med klövarna, och vi vet inte hur det går för henne just nu ;3;<3 
Den första kalven som föddes en första dagen vi var där (som vi inte såg födas), döpte vi till Sandy och hon blev typ som våran unge, för hon var lite bråkig av sig, men hon lugnade ned sig när hon fick mjölk osv<3 Miss her..</3
Det fanns många fler kalvar osv där också, nen Cristal och Sandy var mina favoriter<3
Mer orkar jah inte skriva om vad vi gjorde där, det var lite allt möjligt :')
Det var ansträngande och man fick ont i ryggen och armarna, men det var så kul så man fortsatte. Haha! 
 
Den tredje veckan så började jag på Björnparken uppe i Grönklitt, och det har varit hur kul som helst! och alla där uppe är jätte trevliga! Det är väldigt stressigt på jobbet då man ska hinna skära kött till alla rovdjuren osv, men det är jätte kul! :) Har en vecka kvar där uppe, och sen ska jag vara på Arken Zoo i Mora dom två sista veckorna~
 
Sen annat som händer är ju att jag har påbörjat min Nidalee cosplay  :')
Jag är klar med toppen och en av handlederna! Fattas bara en till handled, två överarms-grejsimojser, höftskynket och päls runt vaderna :')
Funderar dock på om jag ska gå i sandaler eller liknande istället för att vara barfota. *lol*
 
Men ska återgå till att rensa på min dator osv lite nu, samtidigt som jag tittar på Eurovision 2015 med Pappa :)

Ha det bra! 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0