WUT?!

Okej, den här veckan har väl varit.. okej? :o
Och det är bara Onsdag!
 
I Måndags klippte vi får uppe i ladugården, samt deras klövar ~ Och det gick väl bra, antar jag *lol*
Det sista fåret fick några sår, tyvärr :/ Men den var ändå ganska glad<3
 
Sen i Tisdags så disikerade vi griskultingar, och jag och Teresia var sist som förra gången med att bli klar. owo
Men ja, det var intressant, men väldigt äckligt med allt blod. 
Vi skulle kontrollera vad dödsorsaken var, och på våran kulting så var det ''ihjäl trampad/tryckt'', och det märkte vi för att revbenen var lite.. mosiga/böjdbara (Vet inte vilket ord som passar :p ), och sen så hade den troligtvis en inre blödning, för den hade en knöl på utsidan~
 
Sen idag! så fick vi vara med och kastrera kalvar. 
Det var intressant också, och kalvarna var usöta när dom var bedövade och sov.
EN kalv började tillochmed att snarka, såååå sööööööt<3
Vi fick hjälpa till med att hålla undan bakbenet på dom så hon kunde komma åt testiklarna på kalvarna~
Jag var orolig varje gång att kalven skulle få ett ryck och sparka mig i bröstkorgen, men dom var alldeles för avdomnade. hehe..
 
Början av den här veckan har då varit väldigt intressant~ 
Och imorgon så har jag grammatik prov.... ''yeey..'' 
Jag har pluggat smått på det, och hoppas att jag kommer förstå mig på provet imorgon~
Jag förstår det mesta, men det som inte går in i huvudet på mig är typ... adverbial, bisatser och huvudord *^*

Jag känner mig patetisk för det D:
 
 
Men nu ska jag plugga lite kärnkraft här.. japp japp..<3
 
Ha det bra med er<3
 
En underbar bild på Sotis is sommarens soldnedgång från ''Förra året??'', för alla som längtar till sommaren<3
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0