Nidalee Cosplay

Som många kanske hört så ska jag försöka mig på att göra en cosplay själv~
 
Karaktären jag ska försöka mig på är:
Nidalee från League of Legends :'3 
 


Som ni ser så visar hon ganska mycket ''hud'', vilket jag aldrig tidigare gjort på någon av mina cosplays~ 
Men jag känner att jag vill kunna visa min kropp utan att må dåligt av det. *lol* (Det låter så fel.. hehe)
 
Så jag vill göra henne :)
Första gången jag såg henne så tänkte jag ''Hon ska jag cosplaya någon gång i framtiden'', och jag bestämde mig för henne innan jag änns hunnit spela henne~
Men nu har jag det och jag känner verkligen för att cosplaya henne QwQ
 
Enda problemet är väl liksom.. tygerna :p
Jag har suttit och letat jätte länge efter tyger som passar, men hittar inge bra :/
Jag kommer ju troligtvis ha en BH under och sen sy fast det bruna tyget på, och sen det fluffiga sedan på det :'3
Det är mer höftskynket som jag undrar över~ 
Många gör den fluffig, många gör den som skinn och många har den som något mittemellan. 
Jag vet inte vad jag ska ha där ^^''
Den skorna är ju fett fluffiga (Syns ej på bilden), och då köper jag väl bara något liknande.
Sen massvis med röda trådar lite här och där. 

Jag ska börja öva på sminkningen, i ansiktet iallafall, under någon helg~ Spännande *w*
 
Tänderna som är lite här och där ska jag göra med hjälp utav fogskum och massvis med vit målarfärg :'D haha
 
Spjutet är också lite saker jag undrar om. Men tror jag kan fixa det om jag får hjälp :'3

Vi får se hur det går<3
När jag väl börjar så kommer jag göra en dokumentation med det och lägga upp här på blogget :'3


Håret på henne~
Jag funderar på att försöka låta mitt hår växa ut.. (Omöjligt att det blir så långt), annars köper jag någon peruk bara :') 
 

Jag har bestämt iallafall att jag ska försöka hinna klart med henne innan NC2015<3


När vi ändå kom in på Närcon sommar så kan jag ju snabbt säga mina planerade cosplays :'3
 
Dom är:
Nidalee
Ron Stoppable (Men endast om Teresia kommer med som Kim Possible)
och Kanske Shuu Sakamaki från Diabolik Lovers och Eli Ayase från Love Live :'3
 
 
Men det var allt~ 
Ska plugga lite nu<3
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0