Närcon Vinter 2015

Okej! 
Jag vet att det var en vecka sedan som NCV var, men jag har inte haft någon ork att skriva ett inlägg här om hur det var (På grund utav att jag varit sjuk/är sjuk) *lol*
Men let's start!

Onsdag:

Under onsdagen så åkte jag ner till Dilara som bor i Linköping och som skulle gå på NCV med mig. Resan tog lång tid, men jag var inte ensam under första resetiden, för då åkte Daniella med också :)
När jag kom fram till Linköping så mötte Dilara upp mig och vi åkte hem till henne där hon lagade mat, minns inte om hon sa vad det hette men det är typ risbollar med köttfärs inuti :')
Sen under kvällen så såg vi på en film som hette ''White chicks'' som var suveränt rolig HAHa!
Dilara somnade vid slutet av den, så vi bestämde oss för att gå och lägga oss.

 
Torsdag: (cosplay: Mahiru Shinya Banba) 

Jag vaknade strax innan 9 och gick och väkte Dilara. Vi gjorde iordning oss och begav oss iväg till NCV vid 11 och hennes yngsta lillasyster fick följa med. Som tur var så slapp vi köa, för man fick gå och lämna av sina väskor först i sovsalen och sen hämta ut sitt band på konventet. Men innan konventet öppnades så åkte vi in till Linköping (Jag hade ingen jacka på mig, kanske förklarar varför jag är sjuk.. *suck* ) för att Dilara skulle fixa lite på banken och att vi skulle lämna av lillasystern till sin pappa. Sen återvände vi till konventet som öppnat och vi gick runt lite i butikerna osv. Sen köpte vi en varsin Mochi glass, jag tog Sakura igen och hon tog en vanlig vanilj.~
Sen ville hon spela spel, och då spelade vi något som hette Blokus. Hon vann första omgången och sen vann jag. Haha! Sen gick vi runt lite mer osv, och sen åkte hon hem vid 5-6 tiden. Så då satt jag och Andrea och laddade min mobil i spelhörnan och så kom Simon. Några minuter senare så kommer Tales of gänget (Dom får kallas så xD ) och vi spelade en egen variation av UNO med Spin-off (eller vad det nu heter.), det blev kaos :p
Sen gick jag, Simon och Andrea till Pizzerian bredvid konventet för att dom skulle käka. Sen återvände vi till konventet. Hehe :P
Sen gick vi runt mer i butiker osv, och vid 10 så bestämde jag mig för att återvända till sovsalarna för att ladda min mobil och Simon följde efter. Vi pratade till 1 ute i entren där vi laddade våra mobiler och sen pratade vi mer inne i sovsalen. Sen började jag känna mig trött så vi bestämde oss för att gå och lägga oss. 
 
Fredag: (Cosplay: Yoshino)

Jag vaknade vid 9, men bestämde mig för att vila lite längre, för jag kände att jag hade en väldigt kraftig halsbränna.. -.-' Sen gick jag upp och stod i kö för toaletten i typ.. 40-60 minuter. Haha! Jag gjorde mig iordning ite snabbt och sen gick jag och tog på mig min cosplay i sovsalen. Jag gick sedan till konventet för att vänta på Dilara där och då passade jag på att ladda min mobil ännu mer. Några kom och frågade om dom fick ta kort på mig, vilket gör mig väldigt glad så dom gjorde det och jag återgick att låta min mobil laddas. Jag väntade i entren i typ 30-60 minuter på att Dilara skulle komma fram och så gick vi till en toalett där Dilara fick byta om. Sen gick vi till butiken för jag skulle köpa min första Nendoroid figur, Yoshino. Så vi gick dit, i sällskap med Simon som vi stötte på, först så tvekade jag lite med att köpa den, men försäljaren lyckades övertala mig. För den var ju inte alls dyr, bara 250:-. Efter jag köpt den så bestämde vi oss för att gå till spelhörnan och spela brädspel, så vi gick dit och så sa Simon att han hört att ''Betrayal at house on hill'' är en grymt spel, så vi bestämde oss för att ge det ett försök. Vi fick hjälp av en av dom som höll i spelhörnan att förstå i början. Så vi satt och spelade lite. Då kommer en av försäljarna som jag köpte min Yoshino figur av dit och hon räcker över min handdocka (Yoshinon) till mig och säger att jag glömde den i butiken. Det är jag tacksam över att hon gjorde. Sen spelade vi vidare och det slutade med att jag blev förädare och jag skulle göra så att Dilara och Simon skulle dö genom att falla till avgrunden. *lol* Det var jätte kul, för jag lyckades >:3 
Sen spelade vi igen och jag blev förädare IGEN! Men den här gången skulle jag leda ännu en karaktär vid namn ''Crimson Jack'' som är en död mördare som skulle mörda dom. Och det tog låååång tid. Dom lyckades varken döda honom eller mig.. men dom vann ändå.. för jag var dum nog och var i källaren och slog med tärningar hela tiden, vilket slutade med att min Sanity gick ned på ''dödskalle'' och jag förlorade -w-'' dumt gjort.. 
Sen gick vi till Hotto Dorinku (tror det var då vi gick), för att jag skulle köpa te och äta en Toast jag köpt. Men jag brände mig på tungan av teet och toasten smakade pyton tack vare min halsbränna.. hehe.. Dilara testade den varma chokladen dom hade där och hon tyckte den var jätte god.~  
Sen åkte Dilara hem, men hon skulle komma tillbaka senare igen. Under den tiden så spelade jag, Simon och Andrea Betrayal och UNO. Det var faktiskt jätte kul. Haha :P
Sen gick vi runt och letade efter halstabletter åt mig, men hittade inget, men vi fick en tablett från cafeterian så vi satte oss på bordet där och tog det lugnt. Sen ville jag dansa till musiken dom hade, så vi fyra ställde oss och dansade mitt på golvet ett tag, till musik som inte hade någon vidare bra rytm. *lol*
Sen började jag känna mig yr osv, så jag ville gå och sätta mig inne i BFB, så vi gjorde det. Sen hände inte så mycket mer, Dilara skulle återvända hem och jag och Andrea gick till sjukstugan för att be om någon mer tablett för att jag började känna mig illamående och allt. Så vi satte oss på soffan och pratade. 
Sen vela jag gå tillbaka till sovsalen för att sova. 

Lördag:  (Cosplay: Inget)

Minns inte så mycket vad som hände under lördagen, pga att jag mådde piss.. men jag mötte upp med Dilara inne i Linköping på Netto, (jag skulle handla till tågresan) och sen gick vi till Subway där jag köpte en footlong meny. Sen käkade jag upp den direkt på konventet (JAG VAR HUNGRIG.. OKEJ! >///< ) Sen gick vi runt lite, och spelade Betrayal osv. Jag köpte mig en varm choklad till kvällen, för det är ett måste att dricka en sån. Men min brända tunga gjorde den konstig till smaken -w-'' Sen dansade jag och Dilara på Akrad maskinen några gånger.. vi sög.. haha!! omg.. va pinsamt det var xD 
Sen minns jag inte så mycket mer av vad som hände.. :s Men jag gick ju till sovsalen vid 10 igen för att börja packa. Då sa jag hejdå till Simon som skulle åka under natten, och jag gick och lade mig, efter allt stim och skit med nötter osv. (Orka gå in på det).. 

Söndag: (cosplay: Inget)
 
Jag gick upp och gjorde mig iordning, satt ute i entren och laddade mobilen, blev ivägskickad till konventet med min väska för dom skulle stänga. Var där  med Andrea och väntade på Dilara som skulle prata medn ågra om hur man blir funkis och sen åkte vi till resecentrum efter att vi sagt hejdå till de flesta. Sen satt vi där och pratade lite, och sen åkte jag hem. 
När jag kom hem var jag ganska grinig pga att jag inte fått någon vidare bra sömn pga att jag var sjuk och frös under hela natten och allting.. blää... 
 

Men nu mår jag iallafall lite bättre. Halsen är ingen fara längre (inte tungan heller för den delen) men min snuva vägrar försvinna *^*

Men jaja.. nu har jag börjat planera för min Nidalee cosplay, ska bara komma på hur jag ska göra hennes tänder i vilket material osv, så jag ser fram emot NCsommar om jag nu kommer hinna göra Nidalee tills dess.. Ha det bra så länge!!
Här är några bilder från NCV! ^^
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0