Halloween dag + Sminkningsexempel

Förra veckan så hade vi en Halloween dag i skolan på Elevkåren~

Jag och Teresia klädde såklart ut oss~ (jag övertalade Teresia mohoh~)

Och det var ungefär 5 stycken som klädde ut sig under hela dagen! *Pinsamt*
Men jag är ändå ganska nöjd med den dagen :)
Teresia såg grym ut som Jigsaw och jag gillade rätt mycket mitt ''Walker'' smink ^^''
Jag gjorde bara något enkelt :)

SMINKNINGEN -

Tillbehör:
* Limmstift 
* Papper (Helt toapapper eller liknande)
* Fejkblood
* Smink med samma färgton (eller liknande)
* Ögonskuggor (Röd? Lila? Svart? )
* Sminkborstar

1. Ta bort bitar från limmstiftet och fäst det på plats (Gör helst klumpigt så det ser äckligare ut)

2. Ta loss bitar från toalettpapperet och lägg mot limmet (Slit lite i papperet så det ser ut som skinnbitar)

3. Låt det torka

4. Fyll huddelen som ska vara såret med mörk ögonskugga och färga toapapperet så det blandas med hudfärg och mörk ögonskugga

5. Sprid sedan ut fejkblod lite här och där i såret, ha så mycket du känner för och försök att INTE göra det bra. En zombie ska inte vara snygg.. Den ska vara äcklig~ (därför passade jag som en zombie owo)

6. Gå ut och skrämm folk >:D

BILDER!
 
 <--- Teresia's hand
nomnom
 <-- Så jävla fab! >w< <3
 <-- She is killin' me ;-;
 
 

Jag hoppas att denna sminkningsförslag/sminkningsvisning?? var okej :)
Ha nu kul!~ 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0