Barndom nu och då

Vart har egentligen vår barndom tagit vägen egentligen??

Jag är inte alls gammal.. 17 år.. och för bara 7-10 år sedan så lekte man med gosedjur, tamagotchis(tror det stavades så), kulor, pokemon kort.. och nu sitter barn med mobiltelefoner och leker med teknologiska saker?? Leker ens barn lika mycket nu som förr??? D: 


När man är barn så ska man finna umgänge med andra barn, leka utomhus och ha skoj.. leka mamma, pappa, barn? affär? Resturang? Sånt.. Gör inte barn det längre??
Jag fick min första mobil, en nokia för att vara tydlig, när jag gick i.. 3an?? och det enda jag gjorde på den var att spela ''Snake'' som var ett jävligt bra spel då.. Nu tror jag att barn inte ens vet vad snake är..  det är sorgligt :,(
Barn nu får väl mobiler typ så fort dom börjar skolan?? Eller kanske innan.. jag vet inte.. -3-''
 
Sen barnprogramen?! Vart har dom tagit vägen? Och den gamla tecknade stilen?? :,(

Jag fattar inte varför allt måste vara datagjort nu för tiden.. Alltså.. varför?? 


Jag skulle blivit livrädd för det här.. seriöst... kolla in dom!
Är det här ens en serie?? Säg att det är photoshop eller något... stackars barn...
Men ja, om det inte stämmer så är det ju typ såhär som allt ser ut nu.. :/

Sen vet jag inte om Scooby ser ut såhär.. men ja.. vafan?? Scooby ska se ut så som han såg ut förut! ;____;
 


Jag fattar inte varför vuxna ska förstöra för barnen alltså.. varför datagjort?

Typ.. TMNT?? Har inte dom typ blivit datagjorda nu också?? Inte okej.. :( 

Jag tycker barn ska titta på det som vi såg på, våra barnprogram var bäst!! och mycket mer lärorika! (Säger vi! Har inte sett så mycket från dom ''nya'' serierna) 


Julkalendrarna var bättre förr också! (Mysteriet på Greveholm<333)
 

Jag vet inte längre... urg.. jag vet inte ens om jag har rätt angående det här...
Men säger bara en sak.. min barndom var mycket bättre än hur den ser ut idag :/ Just saying...


Och snälla ni som läser det här... Ta inte illa upp!
Det här är vad jag tycker och inte vad ALLA Tycker...

Tack så mycket :)
 

Underbar bild på mig som barn<333
Madde / ★ Livet som mamma och lärare ★
2014-11-24 @ 16:37:33
URL: http://www.saramadeleine.se

Jag tyckte lika när du var barn Melissa, och mamma tyckte så om oss. Grejen är den att jag tror anledning till att man reagerar är för att det är ens egen barndom man räknar som barndom, trots att tiden är föränderlig. William kommer säga samma sak som du om barn om typ 7 år :-p.

Svar: Sant :p
Tenshin-kun




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tenshin-kun

En blogg om mitt liv

RSS 2.0